سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مصرف بیش از دو میلیارد متر مکعب گاز در خراسان رضوی

مدیر بهره برداری شرکت گاز خراسان رضوی گفت: در فصل پاییز امسال بیش از دو میلیارد و ۷۴۵ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در این استان به مصرف رسید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، فرشید دشتی مدیر بهره برداری شرکت گاز خراسان رضوی گفت: ۲ میلیارد و ۷۱۱ میلیون مترمکعب در بخش خانگی و تجاری، ۵۰۱ میلیون در بخش نیروگاهی و ۳۲۵ میلیون در حوزه فولاد و سیمان مصرف شده و ۲۰۸ میلیون مترمکعب هم تحویل بخش حمل و نقل استان شده است.

او گفت: بیشترین میزان مصرف گاز خراسان رضوی در پاییز امسال مربوط به آذر ماه با مصرف یک میلیارد و ۴۵۱ میلیون مترمکعب بود که از این مقدار ۸۰ درصد در بخش خانگی و تجاری مصرف شد.

مدیر بهره برداری شرکت گاز خراسان رضوی گفت: میزان گاز تحویلی به بخش نیروگاهی استان نیز در آذر ماه امسال ۱۵۲ میلیون مترمکعب بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱۰ درصد افزایش داشت. همچینین مصرف گاز طبیعی بخش خانگی و عمومی استان در روزهای سرد سال به بیش از ۶۰ میلیون مترمکعب در روز می‌رسد صرفه جویی در مصرف گاز کمک به اشتغال و حفظ زنجیره تولید است.

دشتی گفت: صرفه‌جویی با راهکارهای ساده از قبیل استفاده از پوشش گرم زمستانی در منزل، استفاده نکردن از شومینه به دلیل راندمان و ایمنی اندک، نصب پرده بر روی پنچره ها و در ورودی، خاموش کردن وسایل گرمایشی اتاق های بدون استفاده، نصب درزگیر در پنجره‌ها و درها، عایق‌کاری لوله‌های‌ آب گرم موتورخانه مرکزی و بستن خروجی کانال های کولر در زمستان میسر است.

انتهای پیام//ا.د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.