مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: حدود ۱۵ درصد از برنامه هدف‌گذاری کشور برای گازرسانی به واحد‌های تولیدی صنعتی خراسان رضوی اختصاص داده می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسن افتخاری مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضویگفت: باید توجه داشت مشترکان و متقاضیان دریافت انشعاب  به ۲ قسمت تقسیم می‌شوند که یکی واحد‌های تولیدی صنعتی و دیگری واحد‌های مسکونی یا کاربری‌های دیگر است. اینکه قانون برای اعطای انشعابات گازی کاربری‌های مسکونی را محدود کرده، اتفاق خوبی است.

وی گفت: در حال حاضر با هدف اجرای ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر موضوعی تحت عنوان توسعه سیستم گازرسانی در کشور مطرح شده که استان ما در این حوزه بیشترین اعتبار را دارد و حدود ۱۵ درصد از برنامه هدف‌گذاری کشور برای گازرسانی به واحد‌های تولیدی صنعتی مربوط به خراسان رضوی می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: در حال حاضر اکثر واحد‌های مستقر در خارج از محدوده شهر‌ها و روستا‌های استان فاقد سند هستند و پایان کار ندارند، از طرف دیگر ما بر اساس تکلیف قانونی موظف به قطع سوخت این واحد‌ها هستیم و اجازه سوخت‌رسانی هم به آن وجود ندارد.


بیشتر بخوانید 


افتخاری گفت: نظر مشورتی معاون قوانین مجلس تاکید دارد؛ به واحد‌هایی که فاقد مجوز، پایان کار یا گواهی عدم خلافی هستند تا زمان تعیین تکلیف از سوی مراجع ذی‌صلاح انشعابات مزبور صرفا به صورت موقت واگذار شود. در این نظریه معاون قوانین مجلس فرقی بین واحد‌های داخل و خارج از محدوده قائل نشده است، بر اساس این نظر دستگاه‌های مسئول حتی می‌توانند فارغ از زمان ساخت مستحدثات غیرمجاز نسبت به برقراری انشعاب غیردائم اقدام کنند؛ مشروط بر اینکه برقراری انشعاب حقی برای مشترک ایجاد نکند. مرجع رسیدگی به شکایات از دستگاه‌های اجرایی کمیسیون اصل ۹۰ و دیوان عدالت اداری است. بر این اساس به نظر می‌رسد با بهره‌گیری از این دیدگاه مشورتی می‌توان حتی به واحد‌های تولیدی صنعتی خارج از محدوده نیز خدمت ارائه کرد.

 

انتهای پیام//ف.ح.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.