سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صادرات از طریق خراسان رضوی به آسیای مرکزی به میزان پیش از کرونا بازگشت

سرپرست اداره ترانزیت راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: صادرات کالا از طریق مرز‌های جاده‌ای این استان به کشور‌های آسیای مرکزی به میزان پیش از شیوع کرونا در سال ۹۸ رسید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مرتضی مجردی سرپرست اداره ترانزیت راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: طی هشت ماه امسال ۴۳۷ هزار و ۶۱۲ تن کالا از طریق پایانه‌های مرزی سرخس و لطف آباد خراسان رضوی به کشور‌های آسیای مرکزی صادر شده که این رقم در مدت مشابه سال ۹۸ و قبل از شیوع کرونا ۴۳۲ هزار و ۶۷۰ تن بوده است.

وی گفت: میزان تردد‌های صادراتی از دو مرز سرخس و لطف آباد نیز در سال ۹۸ حدود ۱۹ هزار و ۵۴۷ مورد بوده است که امسال با کاهش اندک ۲ درصدی به ۱۸ هزار و ۹۷۹ مورد رسیده است.

سرپرست اداره ترانزیت راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: تزریق واکسن کرونا در ایران، بازگشت تولید و فعالیت‌های تجاری به روال قبل از جمله عوامل رسیدن میزان صادرات از این استان به زمان قبل از شیوع کروناست.

مجردی گفت: با این حال خروج ناوگان حامل بار ترانزیت از این پایانه‌های مرزی طی هشت ماه امسال ۲۴ هزار و ۶۹۲ دستگاه بوده که کاهش ۲۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ داشته است.

 

انتهای پیام//م.ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.