سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تخصیص تسهیلات بانکی برای احیای بافت فرسوده گچساران

مسئول ستاد احیای بافت فرسوده دوگنبدان گفت: ۴۰ درصد از واحدهای مسکونی بافت فرسوده این شهر معادل هزار و ۷۵۰ واحد تاکنون مقاوم سازی و بهسازی شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، محمد مراد راغ پور مسئول ستاد احیای بافت فرسوده دوگنبدان گفت: برای نوسازی هر واحد مسکونی در بافت قدیمی دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران ۵۰۰ میلیون ریال وام بانکی ارزان قیمت و ۲۱۰میلیون ریال تسهیلات بلاعوض پرداخت می شود.

او تصریح کرد: تسهیلات بانکی با سه سال دوره تنفس، پنج درصد کارمزد و ۱۲ سال دوره  بازپرداخت از مهمترین حمایت های دولت برای احیای بافت فرسوده این شهر است.

راغ پور با بیان اینکه پنج هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده دوگنبدان وجود دارد گفت: در مرحله نخست سه هزار واحد مسکونی نوسازی خواهد شد که تاکنون عملیات اجرایی ۲ هزار و ۲۰۰واحد انجام و یا در دست اجراست.

او ادامه داد: بازسازی ۴۵۰ واحد مسکونی دیگر از بافت فرسوده دوگنبدان هم اکنون در دست اقدام است.

مسئول ستاد احیای بافت فرسوده دوگنبدان گفت: جمع آوری انشعاب‌های برق، آب و گاز، تخفیف در پروانه‌های ساختمانی و ضمانت زنجیره‌ای از دیگر خدمات ارائه شده برای احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان است.

راغ پور افزود: مالکان چهار هزار  واحد مناطق بافت فرسوده این شهر برای استفاده از مزایای این طرح نام نویسی کرده اند و حمایت از شتاب بخشی این  پروژه  با پیگیری جذب منابع لازم اولویت این ستاد است.

او ابراز کرد: با پیگیری های مسئولان  استانی، شهرستانی و نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی میزان اعتبارات این طرح افزایش خواهد یافت.

راغ پور عنوان کرد: بافت فرسوده دوگنبدان در زمینی به میزان ۱۶۴ هکتار در هشت محله این شهر واقع شده و در  این محلات بیش از ۲۵هزار خانوار سکونت دارند.

طرح باز آفرینی بافت فرسوده شهر دوگنبدان هم اکنون در محله های لبنان , رادک , سادات، کیامرثی و سعدی در دست اجرا ست.

طرح احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان که سال ۱۳۸۷ تصویب شده بود چند سال به دلیل نبود اعتبار راکد بود اما با پیگیری های انجام شده عملیات اجرایی آن در چند سال گذشته آغاز شد.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.