سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهم‌ترین رویداد‌های حوادث خبری ۶ دی‌ماه فارس را بخوانید

مهم‌ترین حوادث ششم دی‌ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز دوشنبه ششم دی‌ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف خودرو ۵۰ میلیاردی قاچاق در نی‌ریز

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس از توقیف یک خودرو قاچاق به ارزش ۵۰ میلیارد ریال در شهرستان نی‌ریز خبر داد.

سردار یوسف ملک‌زاده اظهار داشت: ماموران کلانتری "۱۲ سرباز" با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند یک خودرو BMW قاچاق در یکی از خیابان‌ها در حال تردد می‌باشد که رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او خاطر نشان کرد: ماموران سریعا ضمن هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر و با اقدامات فنی موفق شدند خودرو قاچاق و فاقد هرگونه مدارک گمرکی و همچنین دارای پلاک جعلی را توقیف کنند.

جانشین انتظامی استان فارس با بیان اینکه راننده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد، تصریح کرد: کارشناسان ارزش خودرو قاچاق مربوطه را ۵۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

حادثه خونین در محور قیروکارزین-ریکان

رئیس پلیس راه جنوب استان فارس از برخورد مرگبار سواری پراید با پژو پارس با ۳ کشته و یک مجروح در محور قیروکارزین-ریکان خبر داد.

سرهنگ حمدالله هوشمندی بیان کرد: از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ یک فقره تصادف فوتی در محور "قیروکارزین-ریکان" به ماموران اعلام و سریعا به محل مورد نظر اعزام شدند.

او افزود: ماموران در بررسی‌های اولیه مطلع شدند سواری پراید با ۴ سرنشین به شدت با خودرو پژو پارس با ۲ سرنشین برخورد کرده است.
رئیس پلیس راه جنوب استان تصریح کرد: در این حادثه راننده و دو نفر از سرنشینان سواری پراید در دم فوت و دیگر سرنشین همین خودرو مجروح و راهی بیمارستان شد.

سرهنگ هوشمندی با اشاره به اینکه کارشناسان علت وقوع این حادثه را انحراف به چپ از جانب راننده پراید اعلام کردند، از رانندگان خواست حین رانندگی همه حواس خود را فقط به رانندگی معطوف دارند و از عجله و شتاب خودداری تا شاهد حوادث این چنین دلخراشی نباشیم.

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی طی هفت روز گذشته در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی بیان کرد: در راستای جلب رضایت شهروندان طی هفته گذشته طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در شیراز به اجرا در آمد.

او افزود: در اجرای این طرح‌ها، ۴۵۰ معتاد و خرده فروش مواد مخدر دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنان ۱۹ کیلو انواع مواد مخدر نیز کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز تصریح کرد: دستگیری ۱۰۸ سارق، کشف ۳۴ دستگاه خودرو و ۳ دستگاه موتورسیکلت مسروقه، توقیف ۲۸۰ دستگاه وسایط نقلیه متخلف از دیگر نتایج اجرای این طرح بود.

سرهنگ شجاعی هدف از اجرای این طرح‌ها را آرامش شهروندان عنوان کرد و گفت: پلیس با به کارگیری تمام توان عملیاتی و انتظامی خود در تامین نظم و امنیت مردم تلاش می‌کند.

دستگیری سارقان احشام در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از دستگیری ۵ سارق احشام و کشف ۹ راس گوسفند مسروقه در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی بیان کرد: در پی مراجعه فردی به پاسگاه انتظامی "ابرج" و اعلام سرقت ۹ راس گوسفندانش، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او افزود: ماموران پاسگاه انتظامی "ابرج" با انجام اقدامات فنی و پلیسی به نگهبان دامداری مشکوک و آن را برای تحقیقات تکمیلی به مقر انتظامی دلالت دادند.

فرمانده انتظامی مرودشت تصریح کرد: نگهبان دادمداری در بازجویی اولیه و تخصصی پلیس به سرقت ۹ راس احشام با همکاری ۴ نفر دیگر اقرار کرد.

فرمانده انتظامی مرودشت با اشاره به اینکه ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مقام قضائی موفق شدند هر ۴ سارق دیگر که همدست نگهبان بودند را شناسایی و دستگیر کنند، گفت: در بازرسی از مخفیگاه متهمان ۹ راس احشام مسروقه کشف شد.

سرهنگ زینلی به دامداران توصیه کرد محل نگهداری احشام خود را به تجهیزات ایمنی پیشگیری از سرقت از جمله دوربین مداربسته و حفاظ مناسب مجهز کنند و در صورت مشاهده و پرسه زنی افراد مشکوک در اطراف محل نگهداری احشام بلافاصله با پلیس تماس گرفته و موضوع را اطلاع دهند.

توقیف تاکسی حامل تریاک در عملیات مشترک پلیسی

فرمانده انتظامی فسا از توقیف تاکسی پژو بین شهری و کشف ۶۶ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک در عملیات مشترک پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان و پایگاه یکم پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ خبر داد.

سرهنگ محمدهاشم قسام بیان داشت: در راستای طرح مبارزه با سوداگران مرگ، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر پایگاه یکم تهران بزرگ با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی با پژو تاکسی قصد توزیع یک محموله تریاک در فسا دارد که موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس این شهرستان قرار گرفت.

او افزود: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان "فسا" پس از هماهنگی با مقام قضائی سریعا طرح مهار را اجرا و با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند تاکسی پژو بین شهری که جلو یک منزل مسکونی پارک بود را توقیف کنند.

فرمانده انتظامی فسا با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۶۶ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک کشف شد، عنوان داشت: در این خصوص راننده دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

سرقت تراکتور در یزد و کشف در آباده

فرمانده انتظامی آباده از دستگیری سارق و کشف یک دستگاه تراکتور سرقتی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی با اعلام این خبر بیان کرد: ماموران کلانتری "۱۳ صغاد" آباده حین گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند که یک دستگاه تراکتور از استان یزد سرقت و در حال حاضر در یکی از محله‌های این شهرستان پارک می‌باشد که بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند یک دستگاه تراکتور مسروقه که سابقه سرقت از شهرستان "تفت" از توابع استان یزد داشت را توقیف و به پارکینگ انتقال دهند.

فرمانده انتظامی آباده با اشاره به اینکه راننده تراکتور دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، گفت: برخورد با سارقان و کشف اموال مسروقه از اولویت اصلی پلیس شهرستان آباده می‌باشد و از شهروندان تقاضا می‌شود هرگونه اخبار و اطلاعات مشکوک را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس گزارش دهند.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.