سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه های جلوگیری از ابتلا به سویه جدید کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با اشاره به شیوع سویه جدید کرونا در کشور، گفت : استفاده از ماسک و واکسیناسیون کرونا توسط مردم جدی تلقی شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محمودرضا رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت : هم اکنون استان کرمانشاه در وضعیت مناسب از نظر رنگ بندی کرونایی قرار داشته و بیشتر شهرستان‌های استان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

او گفت : در حال حاضر تعداد موارد بستری بر اثر ابتلاء به کرونا در استان کرمانشاه به پایین‌ترین میزان رسیده و این در حالی است که بی توجهی و ساده انگاری شرایط در جامعه در حال افزایش بوده و جدی نگرفتن و عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی سلامت افراد را به مخاطره می‌اندازد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه افزود: با توجه به شیوع سویه جدید بیماری کرونا و آغاز فصل سرد سال ممکن است اتفاق دیگری رقم خورده و به دلیل قدرت سرایت بالای اومیکرون ورود به پیک جدید بیماری کرونا بسیار سریع و غافلگیرکننده خواهد بود.

مرادی افزود: باید آمادگی لازم را برای مواجه با پیک جدید بیماری داشته باشیم و برای پیشگیری از ابتلاء به اومیکرون علاوه بر تزریق دُز سوم واکسن کرونا، استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی را جدی بگیریم.

او گفت: اقلام و تجهیزات مورد نیاز بیمارستان‌های استان کرمانشاه باید به میزان لازم در هر بیمارستان وجود داشته باشد و نباید به دلیل کمبود برخی اقلام و تجهیزات ضروری کار بیمارستان مختل شود .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.