سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون بهداشت علوم پزشکی اهواز:

۷ درصد جمعیت هدف خوزستان هر ۳ نوبت واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند

علوی گفت: تنها ۷ درصد جمعیت هدف در خوزستان نوبت سوم واکسن کرونا ویروس را دریافت کرده‌اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید محمد علوی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز  گفت: تنها ۷ درصد جمعیت هدف در استان خوزستان نوبت سوم واکسن را دریافت کرده‌اند و کرونا بار دیگر به سرعت در جهان در حال انتشار است و اروپا، آمریکا و کشور‌های زیادی درگیر موج جدید ناشی از سویه اُمیکرون شده‌اند.

او افزود: گرچه هنوز ایران و خوزستان در شرایط خوبی قرار دارند به گونه‌ای که تعداد مبتلایان و موارد بستری به حداقل موارد از زمان شیوع کرونا تاکنون رسیده است، اما نمی‌توانیم هیچ ویروسی را پشت مرز‌ها نگه داریم.

علوی ادامه داد: واکسیناسیون، استفاده از ماسک، حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی و پرهیز از حضور در تجمع‌ها و دورهمی‌ها شرط پیشگیری از ابتلا و خیز موج جدید بیماری است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اضافه کرد: تاکنون بیش از ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار دوز واکسن تزریق شده است بنابراین بیش از ۸۲ درصد جمعیت هدف خوزستان یعنی افراد بالای ۱۲ سال، یک مرحله واکسن را دریافت کرده‌اند، اما میزان پوشش نوبت دوم واکسیناسیون حدود ۶۳ درصد است.

این مقام مسئول گفت: ۱۸ درصد افراد بالای ۱۲ سال هنوز واکسن دریافت نکرده‌اند. همچنین ۲۰ درصد افرادی که مرحله اول واکسن را دریافت کرده‌اند، هنوز برای تزریق نوبت دوم واکسن مراجعه نکرده‌اند و تنها ۷ درصد جمعیت هدف نوبت سوم واکسن را دریافت کرده‌اند بنابراین از مردم می‌خواهیم سریع‌تر برای دریافت واکسن یا تکمیل واکسیناسیون خود اقدام کنند.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.