سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه زاهدان:

گوش دادن به فرامین رهبر معظم انقلاب باعث رهایی جامعه از گرفتاری است

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: گوش دادن به فرامین رهبر معظم انقلاب باعث رهایی جامعه از گرفتاری و بی اثر شدن توطئه‌های دشمنان علیه نظام و انقلاب است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  حجت الاسلام  مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان در خطبه‌های نماز جمعه زاهدان اظهارداشت: یکی از راه‌های تحصیل تقوا دعا برای رهایی از مشکلات است این روز‌ها کشور بویژه استان با کمبود آب مواجه است.

وی  گفت: باید هر کسی در حد و توان خودش برای رفع مشکل بی آبی تلاش کند و مسوولان برای تهیه آب از راه‌هایی که می‌دانند از جمله حفر چاه‌های ژرف، استفاده از آب تهلاب برای مصارف غیر آشامیدنی، استفاده از آب سد‌ها و شیرین کردن آب دریا و انتقال آن به مرکز و شمال استان اهتمام ورزند.

امام جمعه زاهدان گفت: بهره‌برداری درست و بهینه از آب‌های موجود باید مدنظر قرار گیرد مردم باید با صرفه‌جویی و پرهیز از اسراف و استفاده درست از آب‌های موجود به کمک مسوولان بیایند تا بتوانم بر این مشکل فائق آییم.

وی گفت: راه و کار دیگری هم هست که همه ما مردم و مسوولان باید بدنبال آن برویم و آن پناه بردن به خداوند و درخواست باران از اوست همانطور که در آیات قرآن آمده همه باید با استغفار زمینه نزول رحمت الهی را فراهم کنیم.

 محامی با قرائت دعایی از صحیفه سجادیه برای نزول باران گفت: ما باید در شب و روز و هر گاه که می‌توانیم با خدای خود خلوت به گناهانمان اعتراف کنیم و از خداوند تبارک و تعالی بخواهیم ما را ببخشد.

وی  گفت: یکی دیگر از راه‌ها دعا و طلب باران بوده اگر کسی با حضور قلب و حال مضطر دعا کند دعایش مستجاب می‌شود.
نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: از راه‌های تحصیل تقوا تمسک به ولایت الهی و پیوند با اولیای الهی است.

وی با اشاره به مناسبت‌های هفته آینده گفت:شنبه چهارم دی ماه سالروز میلاد حضرت عیسی مسیح است و وظیفه همه ما است که به تمامی پیامبران الهی ایمان داشته باشیم و آنان را گرامی بداریم

 محامی  گفت: هفتم دی ماه سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی به فرمان حضرت امام (ره) است از همه تلاشگران در عرصه سوادآموزی تشکر می‌کنیم.

وی گفت: نماز و ولایت ۲ رکن مهم است که دوری جوانان از نماز و ولایت بسیار نگران کننده است که تلاش فعالان فرهنگی معلمان را دوچندان می‌کند تا بتوانیم با توفیقات الهی و کمک به یکدیگر جلوی این آسیب را بگیریم.

امام جمعه زاهدان  گفت: پنجشنبه نهم دیماه سالروز اعدام صدام حسین است. صدام که با تمام توانش در برابر ما ایستاد و کشور ما را خراب کرد و فرزندان ما را شهید کرد، اما شما دیدید که چگونه اعدام شد.

وی  گفت: مناسبت بعدی سالروز فتنه ۸۸ است که سال روز بصیرت و میثاق با ولایت نامیده شده و وقایع آن روز از جهات مختلف حائز اهمیت بوده یکی از نکات مهم برنامه‌ریزی دشمن برای ضربه زدن به انقلاب است.

محامی گفت: نکته بعدی در رابطه با روز بصیرت؛ گرفتار شدن برخی از خواص و گرفتار شدن در زمین دشمن که بسیار تکان دهنده و هشدار دهنده است.

وی گفت: یکی از نکات مهم در حادثه ۸۸ تبلیغات سوء دشمنان بود که دشمن از تمامی ابزار‌ها و شبکه‌های اجتماعی مختلف استفاده کرد تا ملت ما را تحت تاثیر قرار دهد و متاسفانه برخی از مردم تحت تاثیر این تبلیغات قرار گرفتند.

امام جمعه زاهدان گفت: در این میان نقش ویژه رهبر معظم انقلاب حائز اهمیت بود که در این زمینه روشنگری نمودند و با مردم گفتگو کردند جلساتی برگزار و با دوراندیشی اجازه تخلف از قانون را ندادند و بر اجرای قانون و پیگیری شکایات از مسیر قانونی تاکید فرمودند.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.