سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیسی در دیدار وزیر امور خارجه عراق:

سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران حمایت از ثبات و امنیت در عراق است

رئیس جمهور گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره حامی تشکیل مجلس و دولت قوی و مقتدر در عراق بوده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ظهر پنجشنبه در دیدار «فواد حسین» وزیر امور خارجه عراق با ابراز خرسندی از برگزاری آرام و امن انتخابات پارلمانی در عراق، گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره حامی تشکیل مجلس و دولت قوی و مقتدر در عراق بوده است. اعتراض به انتخابات در هر نظام دموکراتیک و مردم‌سالارانه ممکن است پیش بیاید و مهم این است که هم اعتراضات و هم رسیدگی به آن‌ها در فرآیند‌های قانونی انجام شود.

فواد حسین وزیر امور خارجه عراق که امروز وارد تهران شد، با حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه کشورمان نیز دیدار کرد.

رئیسی با تاکید بر اینکه هر گونه ناامنی در عراق برای ما به مثابه ناامنی در کشور خود می‌دانیم، یادآور شد ایجاد ناامنی و تهدید ثبات در عراق قابل قبول نیست و سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران حمایت از ثبات در عراق و اقتدار دولت این کشور است.

رئیس جمهور با اشاره به خروج نیرو‌های نظامی آمریکایی از این کشور، گفت این موفقیت ناشی از مقاومت ملت و مسئولین عراق است وگرنه آمریکایی‌ها هر جا ورود نظامی کرده‌اند، خارج نشده‌اند، مگر در مواردی که با مقاومت ملت‌ها مواجه شده‌اند.

رئیس جمهور از تشکر از تلاش‌های دولت عراق برای بازگرداندن سفیر کشورمان از یمن گفت: رابطه جمهوری اسلامی ایران و عراق مبتنی بر دوستی و اشتراکات عمیق و گسترده دینی، اعتقادی، فرهنگی و تاریخی بوده و در ابعاد مختلف دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی رابطه‌ای خاص و ویژه است. ارتقای سطح این روابط به نفع دو کشور و منطقه است.

«فواد حسین» وزیر امور خارجه عراق نیز در این دیدار با قدردانی از سیاست جمهوری اسلامی ایران در حمایت قاطع از ثبات و امنیت عراق، گفت: حمایت جمهوری اسلامی ایران از حاکمیت و ثبات سیاسی عراق همواره مورد قدردانی دولت و ملت عراق بوده است.


بیشتر بخوانید

مصمم هستیم راه آهن شلمچه به بصره در اسرع وقت عملیاتی شود


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
یاور مهدی
۲۱:۲۶ ۰۲ دی ۱۴۰۰
آقای رئیسی بیا به کشور رو جمع کن حمایتت از بقیه پیش کش
ناشناس
۲۱:۲۶ ۰۲ دی ۱۴۰۰
چندساله قانون حمایت از معلولین ماده۲۷ را اجرا نمیکونید میگید بودجه نیست ولی سالی چندین بار پول بیت المال رو در این مانورهای مسخره به هدر میدهید،من که راضی نیستم خدا هم ازتون راضی نباشه
ناشناس
۲۰:۵۴ ۰۲ دی ۱۴۰۰
سلام از مجلس شورای اسلامی،دولت،بیت رهبری میخواهیم فکری به حال اشتغال چندمیلیون فارغ التحصیل دانشگاهی بیکار لیسانس و فوق لیسانس،سربازی رفته،عضو خانواده ایثارگر،بسیجی و شورای پایگاه می‌کرد که هر چه دارند از امنیتی هست که این عزیزان فی سبیل الله براشون درست کردند،اینها نه کاری دارند،نه خانه ای،نه خودرویی،حداقل دولت دومیلیارد تومن وام بانکی بدون سود و بدون ضامن به این عزیزان بدند،چون هیشکی ضامن یک بیکار نمیشود.علم بهتر است یا ثروت،عدالت برای همه مردم ایران.نصیروندگرمی.با تشکر
ناشناس
۲۰:۵۳ ۰۲ دی ۱۴۰۰
راستی جریان خسارت جنگ از برادران عراقی چی شد؟ چرا برای رتبه بندی معلمان پول ندارید ؟
ناشناس
۲۰:۲۴ ۰۲ دی ۱۴۰۰
گرسنمه
ناشناس
۲۰:۲۳ ۰۲ دی ۱۴۰۰
عراق خودش رئیس جمهور داره، تو بفکر کشور و مردم خودت باش آقای رئیس جمهور
ناشناس
۲۰:۲۰ ۰۲ دی ۱۴۰۰
یک پیام دلسوزانه به این دولت لطفا بدهی ۴۰۰ هزار میلیاردی خودرا به تامین اجتماعی بدهیدواز افزایش سن بازنشستگی جلوگیری کنید وگر نه سال دیگر اعتراضات کارگران هم به اعتراض معلمها پیوند میخورد اگر هم نمیتوانید وتوانایی اداره کشور را ندارید تا دیر نشده استعفا دهید تا بیشتر ازاین در باتلاق ناکارامدی خود ساخته خود فرو نروید
ناشناس
۱۹:۵۰ ۰۲ دی ۱۴۰۰
پس مردم خودتون چی
ناشناس
۱۹:۴۳ ۰۲ دی ۱۴۰۰
ای کاش بجای کشورهای دیگر
از مردم ایران حمایت میکردین
ناشناس
۱۹:۳۸ ۰۲ دی ۱۴۰۰
به معیشت مردم ایران هم برسید
ناشناس
۱۹:۲۶ ۰۲ دی ۱۴۰۰
کویت سالایانه 500ملیون دلار از عراق غرامت جنگی دریافت میکند ولی ایران به جای دریافت غرامت جنگی ملیونها دلار کمک به عراق میکند خوب عراقیها از این موضوع دلشادند که تو 8 سال جنگ توانستند 3 ملیون از مردم ایران را به شهادت برسانند خانه های زیادی را ویران کنند و الان هم اگر بخواهند ظرف یک روز با ایران قطع رابطه میکنند به این کشورها میگویند عقل سالم تو کله دارند که نوعی ایران را دارند می چپانند و زمانی که ایران احتیاج به پول دارد می گویند امریکا شما را تحریم کرده ما نمی تونیم پول شما را بدهیم خواهش میکنم به گوش مسولین با عقل فهم برسانید و مناالله التوفیق.
ناشناس
۱۸:۴۳ ۰۲ دی ۱۴۰۰
جناب رییسی،عراق غرامت جنگی خودش به کویت را بطور کامل پرداخت کرد.حالا شما چقدر از کشور متجاوز عراق گرفتید؟دوستی با عراق بدون دریافت غرامت که فایده نداره.
ناشناس
۱۸:۳۹ ۰۲ دی ۱۴۰۰
رئیسی هرروز دستورمیدهد وعده میدهد اما در عمل دلار رو به ۳۰.۰۰۰ تومان رسوند و مردم رو بیچاره تر و بدبخت تر کرد
ناشناس
۱۸:۲۲ ۰۲ دی ۱۴۰۰
ایران و شخص جنابعالی اگه توانایی دارید ایران و اقتصاد قحطی زده رو به ثبات برسونید بقیه کشورا پیش کش
ناشناس
۱۷:۵۵ ۰۲ دی ۱۴۰۰
بله
ناشناس
۱۷:۲۱ ۰۲ دی ۱۴۰۰
شماها دیگه نمی تونید مملکت رااداره کنید، لطفا همه برید ازکشور تا مردم یه نفس راحت بکشند وخودشون اداره کنند!؟!
ناشناس
۱۷:۱۵ ۰۲ دی ۱۴۰۰
مثل اینکه چمدانهای دلار عراق رسید!!! حالا این دلارها رابه کجامی خواهید بذل وبخشش کنید!؟؟؟؟
ناشناس
۱۶:۳۵ ۰۲ دی ۱۴۰۰
البته خسارات جنگ تحمیلی رو هم باید بدن
ناشناس
۱۶:۱۶ ۰۲ دی ۱۴۰۰
یه فکری هم واسه گرانی و فقر خودمون بکنید
ناشناس
۱۶:۱۳ ۰۲ دی ۱۴۰۰
شما خادم ملت ایران باید باشی، از اموال مردم در بورس حمایت کن برادر