وزیر امور خارجه گفت: نیروهای فرامنطقه‌ای حق دخالت در مسائل منطقه را ندارند و کشورهای منطقه، خود می‌توانند مشکلات آن را حل کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که صبح امروز چهارشنبه به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات جمهوری آذربایجان در رأس به باکو سفر کرد، با «الهام علی‌اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار با اشاره به دیدار اخیر حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان با الهام علی اف در ترکمنستان گفت: رئیس جمهور در دیدار اخیری که در عشق آباد با هم داشتید از جنابعالی برای سفر به تهران دعوت کرد و از من خواستند دعوت مجدد ایشان از جنابعالی را مجددا تکرار کنم.

به گفته وزیر امور خارجه، خوشبختانه ملاقات دو رئیس جمهور نقطه عطف و تحول جدیدی در روابط دو کشور دوست و برادر جمهوری اسلامی ایران و آذربایجان است.


بیشتر بخوانید

مصمم به توسعه بیشتر روابط با جمهوری آذربایجان هستیم


امیرعبداللهیان اراده مقامات عالی دو کشور مبنی بر گسترش روابط دو جانبه و اشتراکات منحصر به فرد جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان را مورد تاکید قرار داده و اظهار داشت روابط دو کشور فصل جدیدی را آغاز کرده است و این امر آثار مثبتی برای دو کشور خواهد داشت. ما آماده نهایی کردن تمام پروژه‌های قبلی و بنیان توافقات جدید میان دو کشور هستیم.

وزیر امور خارجه با اشاره به حضور جمهوری اسلامی ایران در ترتیبات موسوم به ۳+۳، این گونه همکاری‌ها را به نفع تحکیم صلح و ثبات در منطقه توصیف و تاکید نمود نیرو‌های فرامنطقه‌ای حق دخالت در مسائل منطقه را ندارند و کشور‌های منطقه، خود می‌توانند مشکلات آن را حل کنند.

الهام عل اف  بر اهمیت روابط دو کشور همسایه و مسلمان اشاره کرده و گفته مایلیم این روابط را در همه زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی گسترش دهیم. پروژه‌های مهم بین دو کشور بایستی نهایی شوند و همچنین تاکید کرد که مسائل منطقه‌ای بایستی توسط کشور‌های منطقه‌ای حل و فصل شود و ما با دخالت کشور‌های خارج از منطقه در مسائل منطقه‌ای مخالف هستیم. ما اتصالات منطقه‌ای را برای همه کشور‌های منطقه مفید می‌دانیم.

در این دیدار جیحون بایراموف وزیر خارجه جمهوری آذربایجان، سید عباس موسوی سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو و علیرضا حقیقیان دستیار وزیر و مدیرکل اوراسیای وزارت امور خارجه نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۰۲ دی ۱۴۰۰
شما گفتید آذربایجانیا هم گفتن چشم هرچی شما بفرمایید. مگه سیاست شون نمیبینید.؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۳ ۰۱ دی ۱۴۰۰
سلام از مجلس شورای اسلامی،دولت،بیت رهبری میخواهیم فکری به حال اشتغال چندمیلیون فارغ التحصیل دانشگاهی بیکار لیسانس و فوق لیسانس،سربازی رفته،عضو خانواده ایثارگر،بسیجی و شورای پایگاه می‌کرد که هر چه دارند از امنیتی هست که این عزیزان فی سبیل الله براشون درست کردند،اینها نه کاری دارند،نه خانه ای،نه خودرویی،حداقل دولت دومیلیارد تومن وام بانکی بدون سود و بدون ضامن به این عزیزان بدند،چون هیشکی ضامن یک بیکار نمیشود.علم بهتر است یا ثروت،عدالت برای همه مردم ایران.نصیروندگرمی.با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۸ ۰۱ دی ۱۴۰۰
احسنت؛ ان شالله توطئه خصمانه روسیه از کشورهای اسلامی برچیده بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۰ ۰۱ دی ۱۴۰۰
فردا ارمنستان به ایران پشت کنه و مرز خودش با ایران هدیه داد به باکو چکسی جوابگو هست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۸ ۰۱ دی ۱۴۰۰
بله
آخرین اخبار