سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دولت سیزدهم در بودجه ۱۴۰۱ عملکرد پایتخت‌محور ندارد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه با بیان این‌که دولت سیزدهم در بودجه ۱۴۰۱ عملکرد پایتخت‌محور نداشته است، گفت : رویکرد اصلی افزایش اختیارات مالی استان‌ها در راستای کمک به بخش غیردولتی و به عبارتی اقتصاد مردم محور است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، حبیب‌الله وفایی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه با بیان این‌که دولت سیزدهم در بودجه، نگاه کلان ملی را رعایت کرده است، این موضوع را در راستای بازگشت دولت به مردم توصیف کرد و گفت : لایحه بودجه سال آینده احکام مهمی برای مشارکت بخش غیردولتی در اقتصاد کشور ایجاد کرده؛ بخشی که در حقیقت صاحبان اصلی اقتصاد هستند.

 او گفت : یکی از دلایل پایین بودن رشد اقتصادی در سال‌های گذشته، تشکیل نشدن سرمایه ثابت توسط بخش غیردولتی بوده است که با تغییر نگاه پایتخت محور به سوی استان محوری در دولت سیزدهم، می‌توان شاهد تامین رشد اقتصادی از طریق افزایش تولید صندوق‌های توسعه استانی بود.

 وفایی افزود: قرار است منابع این اقدام از محل اعتبارات بودجه کل کشور، اعطای اختیارات به استان‌ها از محل فروش اموال مازاد دولتی و مازاد درآمد‌های استانی، استفاده از بازار‌های پولی و مالی، صندوق توسعه ملی و سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی تأمین شود.

او افزود: قرار است عمده منابع مورد اشاره در راستای مشارکت با بخش غیردولتی به مصرف برسد بنابراین رویکرد اصلی افزایش اختیارات مالی استان‌ها در راستای کمک به بخش غیردولتی و به‌عبارتی اقتصاد مردم محور است .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.