سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عملیات احیا و اصلاح مراتع در ۱۰۰ هکتار از مراتع شهرستان نهاوند

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نهاوند از طرح احیا واصلاح مراتع در سطح ۱۰۰ هکتار از مراتع حوزه تازه ناب تاف این شهرستان با مشارکت بهره برداران محلی خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،داریوش عباسی رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نهاوند با اشاره به اینکه حفاظت واحیاء از عرصه و اعیان منابع طبیعی از الویت‌های کاری منابع طبیعی است، بیان کرد: به همین منظور با مشارکت مناطق محلی اقداماتی انجام شده که زمینه تقویت پوشش گیاهی مراتع را فراهم می‌کند واین طرح در عرصه‌های مرتعی محدوده روستای تازه ناب این شهرستان با مشارکت وهمیاری بهره برداران محلی انجام می‌شود.


او افزود:کاهش بارش باران سبب ضعیف شدن پوشش گیاهی مراتع را فراهم کرده که در این جهت طرح مشارکت احیاء مراتع با همکاری بهره برداران، دامداران و اهالی مناطق با اهمیت وتاثیر گذار خواهد بود.

او به اهمیت انجام عملیات اصلاح و احیاء در سطح مراتع اشاره کرد و یادآور شد: عملیات اصلاح واحیا مراتع به منظورافزایش پوشش گیاهی، تولید علوفه وافزایش نفوذ پذیری آب درخاک وهمچنین جلوگیری از فرسایش خاک انجام می‌گیرد.

رئیس منابع طبیعی نهاوند اظهار داشت: در این طرح از بذرفستوکا، بروموس و النگاتوم استفاده شده که مقاوم به اقلیم منطقه وکم آبی هستند وپس از اجرای این طرح، مراتع به مدت ۲ سال قرق اعلام میشود و سپس جهت بهره برداری در اختیار مردم محلی، بهره برداران، عشایر ودامداران محلی قرار می‌گیرد.
انتهای پیام/ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.