سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام :

آزمایش کرونا بیشتر کودکان ایلامی مبتلا به بیماری اخیر، منفی است

صادقی فر با اشاره به شیوع بیماری در کودکان طی ۱۰ روز اخیر در استان ایلام گفت: تست کرونا کودکانی که دچار این بیماری شده به جز یک نفر همگی منفی بوده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، جمیل صادقی فر معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام با ذکر اینکه علایم این بیماری در کودکان همراه با تب، استفراغ، اسهال و بی حالی و موجب افزایش بستری این کودکان در مراکز درمانی شده افزود: بر اساس بررسی به عمل آمده بیشترین تعداد این بیماران مربوط به شهرستان ایوان هستند.

او ادامه داد: با وجود اینکه آزمایش بیشتر این کودکان که زیر ۱۲ سال هستند، منفی بوده، ولی این بیماری نوعی عفونت ویروسی و برای بچه‌ها خطرناک است و در حال بررسی بیشتر این موضوع هستیم.

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام تاکید کرد: در این زمینه به همه شهرستان‌ها آماده باش اعلام شده تا با حساسیت تمام عمل کرده و آموزش‌های لازم نیز در سطح مراکز جامع سلامت تسری یافته است.

صادقی فر از خانواده‌ها خواست توجه جدی و بیشتری نسبت به سلامت کودکانشان داشته باشند.

او یادآور شد: متاسفانه از زمانی که اعلام شده کرونا از طریق شستشو دست‌ها منتقل نمی‌شود، این موضوع بین دانش آموزان کمتر رعایت شده، ولی تاکید ما همچنان بر استفاده از ماسک و شستشوی مداوم دست‌ها و عدم حضور در تجمعات است.

انتهای پیام/ د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.