صادقی‌فر گفت: نباید تصور کرد افرادی که مبتلا شده‌اند از امیکرون در امان هستند، اتفاقا این افراد بیشتر در معرض ابتلا قرار دارند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،جمیل صادقی‌فر معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: تزریق دوز سوم واکسن کرونا برای ما بسیار مهم است، زیرا با وجود فاصله زمانی پس از تزریق دوز دوم، ایمنی در برابر بیماری کرونا کاهش می‌یابد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با بیان اینکه از بین گروه‌های سنی؛ رده سنی ۷۱ تا ۸۰ سال تعداد ۳ هزار و ۲۴ نفر معادل ۲۳ درصد کل جمعیت آنان در سطح استان، واکسن دوز سوم را تزریق کرده‌اند، افزود: رده سنی ۶۱ تا ۷۰ سال نیز ۴ هزار و ۴۵۶ نفر معادل ۱۵ درصد جمعیت کل این رده سنی، دوز سوم واکسن را تزریق کرده و رده‌های سنی پایین‌تر عدد قابل توجهی به لحاظ تزریق دوز سوم واکسن ندارند و باید در این راستا پیگیر باشیم تا آمار سایر رده‌های سنی به لحاظ تزریق دوز سوم افزایش یابد.

او بیان کرد: بسیاری از کشور‌ها از جمله کشور‌های اروپایی با واکسیناسیون عمومی، با رها کردن ماسک و فاصله‌گذاری پایان کرونا را جشن گرفتند و همین عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی منجر به شیوع دوباره کرونا شد، پس نباید به این مسئله گرفتار شویم و تجربه تلخ کشور‌های اروپایی در کشورمان تکرار شود بلکه در کنار واکسیناسیون، رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچنان پابرجا باشد.

صادقی‌فر با تاکید بر اینکه سویه جدید اُمیکرون در کشور شناسایی شده و باید توصیه‌های بهداشتی در مقابله با آن در دستور کار همه باشد، اضافه کرد: با توجه به در پیش بودن شب یلدا از مردم عزیز می‌خواهیم از اجتماع در محیط‌های سربسته خودداری و فاصله‌‎ها را رعایت کنند و از ماسک زدن غافل نباشند.

او همچنین به افراد بالای ۱۸ سال که سه ماه از تزریق دوم واکسن کرونا گذشته است سفارش کرد که دوز سوم را دریافت کنند، ادامه داد: سویه جدید کرونا بیشتر افراد سنین پایین را درگیر می‌کند و از آنجایی‌که بیشتر تجمعات مربوط به این گروه سنی است مراقبت‌های بهداشتی را در راس قرار دهند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با تاکید بر قدرت بالای سرایت نوع جدید کرونا، تصریح کرد: افرادی که تصور می‌کنند، چون مبتلا شده‌اند و رعایت موارد بهداشتی را جدی نمی‌گیرند دیگر مبتلا به اُمیکرون نمی‌شوند بدانند که چنین نیست و اتفاقا این افراد بیشتر در معرض ابتلا قرار دارند.

انتههای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۲:۱۲ ۳۰ آذر ۱۴۰۰
"نباید تصور کرد افرادی که مبتلا شده‌اند از امیکرون در امان هستند، اتفاقا این افراد بیشتر در معرض ابتلا قرار دارند."؟؟؟!!!! عجیب ترین اظهارنظر.
اونوقت بر چه مبنایی اینجوریه؟؟ پس اگر اینجوریه، زدن واکسن هم کاملا بیهوده و بلکه خطرناکتر خواهد بود. چون کار واکسن هم دقیقا مثل مبتلا شدن به بیماریه منتها با درجه خفیف تر. انگار هدف ایمن سازی نیست، هدف اصلی تزریق واکسنی ست که خدا میدونه برای چی و به چه هدفی تهیه شده.