سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۳۰۰ مرغداری غیرمجاز مازندران چشم انتظار مجوز

۳۰۰ مرغداری غیر مجاز در مازندران وجود دارد که چشم انتظار دریافت مجوز‌های قانونی برای فعالیت هستند.

احمدی معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،  گفت: ۳۰۰ واحد مرغداری غیر مجاز اکنون در مازندران وجود دارد که فعال هستند، اما برای قانونی شدن فعالیت‌ها نیاز به دریافت مجوز‌ها دارند.

او افزود: بسیاری از این واحد‌ها در زمان ساخت فواصل قانونی با بافت روستایی یا واحد‌های صنعتی و دامی دیگر را رعایت نکرده بودند به همین دلیل هنگام دریافت مجوز‌های نهایی به بن بست خوردند.

معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران ساماندهی این واحد‌های غیرمجاز را یکی از برنامه‌های این سازمان اعلام کرد و ادامه داد: برخی قوانین در خصوص احداث مرغداری‌ها مانند اختصاص ۲۵ درصد از فضای مرغداری به فضای سبز به دلیل کمبود زمین در مازندران وجود دارد که باید این قوانین اصلاح شود تا بخشی از مرغداری‌های غیر مجاز بتوانند مجوز‌های قانونی را دریافت کنند.

احمدی گفت: حل مشکل این واحد‌های مرغداری که به صورت مقطعی فعالیت و حتی نهاده‌های دولتی نیز دریافت می‌کنند به خاطر نقش آنان در تامین جوجه یک روزه در دستور کار وزارت کشاورزی است.

او افزود: بر اساس مجوز‌های دریافتی این واحد‌های مرغداری که در زمینه تولید جوجه یک روزه و مرغ گوشتی فعال هستند تا پایان ۱۴۰۰ می‌توانند با همین شرایط فعالیت کنند.

معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: این واحد‌ها امسال حدود ۳ و نیم تا چهار میلیون جوجه ریزی انجام دادند به همین دلیل جهاد کشاورزی نمی‌تواند آن‌ها را از چرخه تولید خارج کند.

احمدی گفت: این واحد‌ها هم سهمیه دریافت نهاده‌های دامی دولتی دارند هم دولت محصولات آن‌ها را خرید تضمینی می‌کند، اما برای قانونمن شدن فعالیت آن‌ها نیاز به تسریع در اصلاح دستورالعمل‌هایی است که فعالیت این واحد‌ها را با مشکل مواجه کرده است.

او افزود: این واحد‌های غیرمجاز مرغداری برای پیگیری دریافت مجوز‌ها به جهاد کشاورزی مراجعه کنند و به شرط جوجه ریزی با رقم ایرانی آرین به آن‌ها مساعدت‌هایی هم می‌شود.

مازندران دو هزار و ۳۰۰ واحد مرغداری مجاز دارد.

انتهای پیام / ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.