سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکسن نزدن سربازان آمریکایی مستقر در ژاپن، صدای توکیو را درآورد

پس از شیوع مجدد کرونا در یک پایگاه نظامی آمریکایی در ژاپن، مقامات این کشور از همتایان آمریکایی خواستند سربازان خود را واکسن بزنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ژاپن تودی، «ماتسونو هیروکازو» دبیر اول کابینه ژاپن اعلام کرد پس از شیوع مجدد کرونا در پایگاهی آمریکایی در ژاپن، دولت از ارتش آمریکا می خواهد تا از اجرای اقدامات برای مبارزه با ویروس کرونا اطمینان حاصل کند.

براساس گزارش خبرگزاری‌های ژاپن دولت این کشور از شیوع بیماری به خارج از پایگاه و درگیر کردن مردم این منطقه ابراز نگرانی کرده است.

هیروکازو بعد از بازدید از مناطق نزدیک به پایگاه آمریکایی اعلام کرد که طرف آمریکایی به ژاپن گفته است که با این نگرانی‌ها موافق بوده و این موضوع را جدی می‌گیرد و ناقلان ویروس در داخل پایگاه تحت قرنطینه شدید قرار دارند.

گزارش شده است که تست بیش از ۱۵۰ سرباز و کارمند در پایگاه آمریکایی مثبت اعلام شده و در میان آن‌ها به سویه جهش یافته «امیکرون» نیز وجود دارد.

پیش از این هم بر اساس گزارشی شبکه خبری سی ان ان منتشر شده است، ۴۰ درصد از نیرو‌های دریایی آمریکا از دریافت واکسن کرونا خودداری کرده اند.

شایان ذکر است با وجود این‌که آمریکا یکی از اولین کشور‌هایی بود که اقدام به تولید انبوه واکسن کرونا کرد، اما روند واکسیناسیون عمومی در این کشور همچنان با کندی پیش می‌رود. بخش زیادی از این کندی به خاطر بی‌اعتمادی مردم آمریکا به واکسن‌های تولیدی غول‌های داروسازی کشورشان و تبلیغات گسترده‌ی ضدواکسن در شبکه‌های تلویزیونی و شبکه‌های اجتماعی است.

آمار‌های «مرکز کنترل و پیش‌گیری از بیماری‌های واگیر» آمریکا نشان می‌دهند تا کنون ۵۸ درصد از جمعیت این کشور دست‌کم یک دوز از واکسن را دریافت کرده‌اند، اما درصد جمعیتی که به طور کامل واکسینه شده‌اند، ۴۹/۸ درصد است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.