سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل دفتر نگهداری راهداری کشور در اراک خبرداد؛

جابجایی سالانه ۲۰۰ میلیون مسافر در کشور

پیرنون گفت: ۶۲۵ هزار راننده در کشور سالانه ۲۰۰ میلیون مسافر را جابجا می‌کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  افشین پیرنون مدیرکل دفتر نگهداری راه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور در مراسم تجلیل از راهداران و رانندگان نمونه استان مرکزی از جابجایی ۲۰۰ میلیون نفر مسافر در سال توسط ۶۲۵ هزار راننده در کشور خبر داد.

پیرنون افزود: ۴۰۰ هزار ناوگان در بخش حمل و نقل کشور فعال است که ۹۰ درصد حمل و نقل جاده‌ای را متقبل شده‌اند.

او اضافه کرد: در کشور ۳۵ اداره کل راهداری فعال است که ۲۲۰ هزار کیلومتر از راه‌های کشور را نگهداری می‌کند و ۱۲ هزار راهدار این راه‌ها را کنترل، تجهیز و نگهداری و رفع اشکال می‌کنند.

مدیرکل دفتر نگهداری راه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور بیان کرد: سرمایه و ارزش این راه‌ها هزار و ۵۰۰ هزار میلیارد تومان است.

جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی هم در این مراسم پس از برشمردن اهمیت راه‌های استان مرکزی در برقراری ارتباط با دیگر استان‌ها از افزایش ۳۲ درصدی تردد در ۹ ماهه امسال خبرداد.

جهانی افزود: استان مرکزی ۶ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه فرعی و اصلی دارد و روزانه ۶۰۰ هزار تردد در استان انجام می‌گیرد که ۲۵ درصد از آن مربوط به ماشین‌های سنگین است.

او همچنین از کمبود بودجه در بخش‌های مختلف این اداره کل گلایه کرد و گفت: در استان مرکزی فقط یک هفتم نیاز‌ها تأمین می‌شود و برای نوسازی تعمیر و تجهیز تجهیز ماشین‌آلات با کمبود بودجه مواجه هستیم.

سردار کریمی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی و زندیه وکیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار هم در این مراسم با اشاره به اهمیت حمل و نقل و توسعه کشور از اهمیت جایگاه رانندگان و راهداران گفتند که در طول این ۴۰ سال که خدمات فراوانی را به مردم و نظام ارائه کردند.

مراسم تجلیل از راهداران و رانندگان نمونه استان مرکزی به مناسبت در هفته راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در اراک برگزار و در این مراسم از رانندگان و راهداران نمونه استان تقدیر و تجلیل شد.

از بیست و ششم آذر تا اول دی ماه هفته راهداری است.

انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.