سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار سمنان خبرداد؛

استفاده بهینه انرژی با ارائه برنامه‌های راهبردی

هاشمی گفت: ارائه برنامه‌های راهبردی در حوزه اطلاع‌رسانی، اقناع‌سازی و دعوت مردم به استفاده بهینه از انرژی باید در استان سمنان برنامه‌ریزی شود.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سید محمدرضا هاشمی استاندار سمنان در دیدار با مدیران صنعت برق استان سمنان  اظهار داشت: استان سمنان استانی پهناور و وسیع است و به همین واسطه حجم کار در حوزه صنعت برق در سطح این استان بسیار بالا است و امیدواریم با تلاش‌های انجام شده شاهد استانی بدون قطع برق در کشور باشیم.

وی با بیان اینکه قطع جریان برق، باید به عنوان آخرین گزینه مطرح شود گفت: لازم است تا دست‌اندرکاران حوزه انرژی و برق به‌منظور ظرفیت‌سازی مناسب و استفاده بهینه از این انرژی ارزشمند، از تمامی ظرفیت‌های فرهنگی جامعه و به ویژه پتانسیل غنی ائمه جمعه و تریبون رسمی نماز جمعه در تحقق برنامه‌ها و اهداف فرهنگی در این مقوله استفاده کنند.

استاندار سمنان بیان کرد: کمیته اطلاع‌رسانی پیرامون مدیریت در مصرف برق در استان ایجاد شود و از تریبون‌های عمومی به‌منظور انجام اقدامات فرهنگی در مورد مصرف بهینه انرژی استفاده شود.

هاشمی افزود: لازم است تا مدیران حوزه برق در سلسله نشست‌هایی با هنرمندان، مؤثران و فعالان اجتماعی، از این ظرفیت ارزشمند برای فرهنگ‌سازی مصرف بهینه استفاده کند.

وی گفت: مدیران صنعت برق ضمن هماهنگی با کمیته وصول مطالبات استان تلاش کنند تا نسبت به وصول مطالبات شرکت‌های تابعه اقدام کنند.

استاندار سمنان اظهار داشت: به منظور مدیریت صحیح مصرف انرژی، اولویت‌بندی و تقسیم‌بندی امری ضروری و لازم است.

وی افزود: برگزاری نشست با مسئولان اتاق بازرگانی و نمایندگان حوزه تولید و صنعت، نقش مؤثری در پذیرش حساسیت حوزه و انجام طرح‌های صرفه‌جویی در مصرف دارد.

هاشمی گفت: شرکت‌های تابعه صنعت برق با برآورد هزینه و تقسیم‌بندی دقیق و محدوده‌بندی مناسب در سطح استان تلاش کنند تا در هنگام وقوع حادثه و ضرورت قطع برق، محدوده کمتری در استان با قطعی برق مواجه شود.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های موفق در مصرف بهینه انرژی و دستگاه‌های پرمصرف معرفی شوند افزود: نیرو‌های حوزه صنعت برق، افرادی جهادی و تلاشگر بوده که مسئولیت‌های کاری خود را صادقانه به انجام می‌رسانند.

استاندار سمنان بیان کرد: ارائه برنامه‌های راهبردی در حوزه اطلاع‌رسانی، اقناع‌سازی و دعوت مردم به استفاده بهینه از انرژی باید در استان سمنان بعنوان یک استان پایلوت در سطح کشور برنامه‌ریزی و مدیریت شود.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: مصرف انرژی ، صنعت برق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.