سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارزش راه‌های استان کرمانشاه نزدیک به ۵۰ هزار میلیارد تومان است

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه اکنون ارزش راه‌های استان کرمانشاه نزدیک به ۵۰ هزار میلیارد تومان است، گفت : تلاش شبانه‌روزی و بی‌وقفه راهداران برای حفظ این سرمایه است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه گفت : راهداران نسبت به جاده‌ها تعصب دارند و با جان و دل از مسیر تردد مردم حفاظت می‌کنند.

او تردد آسان و بدون مشکل مردم در زمستان و تابستان را حاصل فعالیت نیرو‌های راهداری دانست و گفت : قطعا همکاری و تعامل پلیس راه در این زمینه بی‌تاثیر نیست.

استاندار کرمانشاه به تلاش‌های رانندگان بخش حمل و نقل هم اشاره و آنان را سدشکن مقابله با تحریم‌ها خطاب کرد و ادامه داد: یکی از مهمترین اقشاری که شاید کمتر به آن‌ها پرداخته می‌شود و بیشترین نقش را در کم اثر کردن تحریم‌ها دارند، رانندگان هستند.

بازوند از رانندگان به عنوان افرادی یاد کرد که جان و سرمایه خود را در دست گرفته و در شرایطی که حتی زیرساخت‌ها به اندازه کافی برای آن‌ها مناسب نیست، کالا‌ها را جابجا کرده و به صادرات و ارزآوری کشور کمک می‌کنند.

او افزود: اینکه تولید کشور رونق بگیرد، صادرات افزایش یابد و برای مردم رفاه و شغل ایجاد شود، بخشی از آن حاصل تلاش و زحمت رانندگان حمل و نقل است.

استاندار کرمانشاه بر لزوم تسهیل شرایط کار و فعالیت برای رانندگان خصوصا در بخش حمل و نقل بار تاکید کرد و گفت: متاسفانه زیرساخت‌های مرزی ما چندان مناسب نیست و باید برای اصلاح آن اعتبارات ملی تخصیص پیدا کند.

بازوند از خودتحریمی که گاهی در مرز‌ها با آن مواجهیم و مشکلاتی را برای رانندگان ایجاد می‌کند یاد کرد و گفت: مراجع تصمیم‌گیری متعدد در مرز‌ها از جمله گمرک، راهداری و ... کار را برای رانندگان دشوار کرده است.

او افزود: از سوی دیگر اگرچه عراق یک بازار استراتژیک برای ما به شمار می‌رود، اما این کشور نیز گاهی مشکلاتی را برای صادرات ما و البته فعالیت رانندگان ایجاد می‌کند.

 استاندار کرمانشاه،گفت: این مشکلات از آنجا منشا می‌گیرد که نزدیک به ۹۷ درصد تراز تجاری ما با عراق صادراتی است و، چون واردات کمی از این کشور داریم، آن‌ها به خود حق می‌دهند در برابر فعالیت‌های تجاری ما موانعی ایجاد کنند.

بازوند رفع برخی از این موانع را نیازمند کار دیپلماسی در عرصه سیاست خارجی دانست و گفت: یکی از مهمترین این مشکلات نبود حمل یکسره تا عراق و معضلاتی که تخلیه و بارگیری برای رانندگان ایجاد می‌کند است که به شدت پیگیر حل آن هستیم تا کامیونی که بارگیری شده بتواند مستقیم و بدون مشکل تا مقصد پیش برود.

او بر لزوم حل مشکلاتی که رانندگان در این نشست مطرح کردند از جمله مشکل با شهرداری یا مجموعه سیمان غرب تاکید کرد و افزود: کسی که جان و مال خود را برای شکوفایی اقتصاد کشور به میدان آورده، نباید حقش پایمال شود .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.