سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان:

شهروندان، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را در شب یلدا جدی بگیرند

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: شهروندان سیستان و بلوچستان ضمن جدی گرفتن تزریق واکسن و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شب یلدا با دورهمی‌های خانوادگی به استقبال سویه جدید کرونا نروند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان  ،  از زاهدان ،   سید محمد هاشمی شهری  رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان   گفت: نگرانی حوزه بهداشت و درمان در حال حاضر برای جمعیت واکسن نزده شهرستان است چرا که پس از ورود کرونای آفریقایی با توجه به عدم دریافت واکسن، این افراد سریعا به نوع شدید بیماری مبتلا شده و از آنجایی که هیچ‌گونه ایمنی با واکسن در بدن بیماران ایجاد نشده ممکن است به مرگ بیانجامد.

وی گفت: از شهروندان سیستان و بلوچستانی که به هر دلیلی تاکنون موفق به دریافت واکسن نشده اند درخواست می‌شود از فرصت طلایی پیش رو و قبل از ورود حتمی موج جدید امیکرون استفاده کرده و برای دریافت واکسن خود و اطرافیان بالای ۱۲سال به مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌ها، مراکز تجمیعی واکسیناسیون و خانه‌های بهداشت مراجعه کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: راهکار و فعالیت‌های توصیه شده برای مقابله با کرونا چندان هم سخت نیست.

وی گفت: در اولین فرصت واکسن بزنید و دوره واکسیناسیون خود را در نوبت‌های دوم و سوم تکمیل و از ماسک به صورت صحیح استفاده کنید، ضمن رعایت فاصله گذاری اجتماعی از حضور در مکان‌های شلوغ، مسافرت غیر ضروری، برگزاری تجمعات اداری و فرهنگی مذهبی، میهمانی و دورهمی خانوادگی خودداری شود.

وی گفت: تلاش نیرو‌های بهداشت و درمان سیستان و بلوچستان در ارائه خدمات مطلوب آموزشی، مراقبتی، غربالگری و بیماریابی، رهگیری بیماران و اطرافیان، نمونه گیری، بازدید و نظارت رعایت پروتکل‌های بهداشتی، واکسیناسیون به صورت مستمر در حال انجام است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: مردم باید برای حفظ سلامتی خود و عزیزانشان شب یلدا را در خانه‌های خود تنها با خانواده خویش سپری کنند تا خدای ناکرده سبب گسترش این ویروس نشوند.

وی  گفت: بر خلاف سال‌های گذشته قبل از شیوع کرونا مردم باید بویژه در شب یلدا نه پذیرای مهمان باشند و نه اینکه به مهمانی بروند تا با دامن زدن به این بیماری مقدمات گرفتاری دیگران را شروع نکنند.

هاشمی گفت:اوضاع کنونی بسیار حساس و شکننده است   مردم نباید با کاهش بیماری کرونا و کاهش بستری بیماران فکر کنند که کرونا تمام شده، زیرا اگر رعایت پروتکل‌های بهداشتی جدی گرفته نشود باید منتظر فاجعه باشیم.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.