سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارمند سابق سیا:

آمریکا خود را «مظهر فضیلت» می‌داند

یک مامور سابق سیا اعلام کرد که آمریکا با تبلیغات نادرست علیه روسیه، این کشور را امپراطوری شیطان نامیده و خود را «مظهر فضیلت» می‌داند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، جو وایزبرگ، کارمند سابق سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) در مصاحبه با واشنگتن پست  اعلام کرد که این اشتباه است که با وجود پایان جنگ سرد، آمریکا همچنان روسیه را «امپراطوری شیطان» می‌نامد.

جو وایزبرگ در مصاحبه خود گفت: «آمریکا خود را «مظهر فضیلت» میداند. من در زمان فعالیت خودم در سیا آمادگی کامل برای مبارزه با روسیه و شکست آن را داشتم. من هم مانند بسیاری از همکارانم در سیا در آن زمان خود را وقف نابودی «کا گ ب» و در واقع اتحاد شوروی کرده بودم.»

او در ادامه خاطر نشان کرد: «تبلیغات مداوم و نادرست ضد شوروی بود باعث شد من تحت تاثیر آن قرار بگیرم و برای مبارزه با شوروی انگیزه بگیرم. درست همانطور که امروزه نظامیان آمریکا تحت تاثیر تبلیغات علیه روسیه قرار گرفتند.»

این مامور سابق سیا اعتراف کرد که در آخر سال‌های خدمت خود به این نتیجه رسید که دیدگاه‌های او درباره روسیه و «امپراطوری شیطان» بیش از حد ساده انگارانه است.

وایزبرگ خاطرنشان کرد که کشورش در چند سال گذشته اقدامات تهاجمی علیه روسیه انجام داده است، از جمله عضویت جمهوری‌های شوروی سابق در ناتو، تشکیل سپر موشکی در نزدیکی مرز روسیه و اعمال تحریم‌ها علیه مسکو؛ و واضح است که هر کشور هوشمندی‌ این اقدامات را تهدیدی برای امنیت خود می‌داند.

این در حالی است که تنش‌ها بین روسیه و اوکراین افزایش یافته و کشور‌های عضو ناتو با حمایت تسلیحاتی و سیاسی از اوکراین در حال دامن زدن به درگیری‌ها در این منطقه هستند و ادعا می‌کنند که این اقدامات را برای حمایت از کی یف انجام می‌دهند.

مقامات آمریکایی و اروپایی بار‌ها بدون هیچ سند و مدرکی ادعا کردند که روسیه قصد حمله به اوکراین را دارد، اما مقامات روسی این ادعا را به دفعات تکذیب کردند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.