سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره برداری از سامانه دوم آب‌رسانی اصفهان دهه فجر امسال

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان از افتتاح مرحله اضطراری سامانه دوم آب‌رسانی استان با هدف رفع بخشی از کمبود آب آشامیدنی در دهه فجر امسال خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مهران زینلیان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: با بهره برداری از سامانه دوم آبرسانی اصفهان به پایداری نسبی مناسبی در تامین آب آشامیدنی اصفهان و شماری از شهر‌های استان خواهیم رسید.

وی گفت: تمام تلاش مسئولان رفع کمبود آب در استان اصفهان است تا این سامانه در مدار قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: با افتتاح این مرحله از پروژه، افت فشار آب شرب اصفهان و تعدادی از شهر‌های اطراف تا حدودی رفع خواهد شد.

زینلیان گفت: سامانه دوم آب‌رسانی اصفهان، به تصفیه خانه فعلی اصفهان (بابا شیخعلی) در راستای تامین آب شرب کمک خواهد کرد و با تامین اعتباری که به تازگی انجام شده است این مرحله نامبرده تکمیل خواهد شد.

وی گفت: خشکسالی استان اصفهان و افت فشار آب شرب بخصوص در تابستان امسال خود را نشان داد تا جایی که آب‌رسانی سیار با تانکر در بسیاری از مناطق استان انجام گرفت.

هم اینک بخش عمده آب آشامیدنی اصفهان و شهر‌های اطراف آن از تصفیه خانه باباشیخعلی و چاه‌های آب سطح استان تامین می‌شود که برای رفع کمبود آب سامانه دیگری در درست احداث است.

این سامانه از ۲۷ کیلومتر تونل تشکیل شده و یک تصفیه خانه و خطوط انتقال دارد که آب را به مخازن نگهداری آب پیلاف در مجاورت دانشگاه صنعتی اصفهان و مخزن گَوَرت در شرق اصفهان منتقل می‌کند؛ ظرفیت نهایی انتقال سامانه آب‌رسانی این استان پس از اتمام تمام مراحل ۹.۵۷ مترمکعب بر ثانیه خواهد بود.

هم اینک تصفیه خانه (بابا شیخعلی) در استان اصفهان آب ۵۷ شهر و ۳۸۰ روستا و جمعیتی حدود پنج میلیون نفر را تامین می‌کند.


منبع:ایرنا

انتهای پیام

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.