معاون بهره‌برداری و توسعه آب آبفای استان اصفهان گفت: مرحله نخست طرح هوشمندسازی سامانه آبرسانی اصفهان بزرگ، با اتکا به ظرفیت داخلی و با استفاده از سامانه یکپارچه تله‌متری شبکه آبرسانی اصفهان بزرگ، عملیاتی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، ناصر اکبری معاون بهره‌برداری و توسعه آب آبفای استان اصفهان با اشاره به عملیاتی شدن مرحله نخست طرح هوشمندسازی سامانه آبرسانی اصفهان بزرگ، گفت: با اجرای این طرح، تخصیص آب از سامانه آبرسانی اصفهان بزرگ به شهر‌های تحت پوشش به صورت هوشمند و عادلانه انجام می‌شود.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب آبفای استان اصفهان گفت: بر اساس داده‌های هواشناسی، وضعیت تقویمی، میزان جمعیت، سرانه مصرف، وضعیت هیدرولیکی شبکه آب و توپوگرافی منطقه، تخصیص آب از سامانه اصفهان بزرگ به شهر‌های تحت پوشش به صورت عادلانه و هوشمند انجام می‌شود.

وی افزود: در این طرح پس از در نظر گرفتن پارامتر‌های اقلیمی، تقویمی و جمعیتی میزان تقاضای آب در هر پهنه تخمین زده می‌شود، سپس متناسب با منابع آب در دسترس و با استفاده از حداکثر ظرفیت هیدرولیکی شبکه، تخصیص آب به هر انشعاب از خطوط انتقال انجام می‌شود.

اکبری با اشاره به زیرساخت‌های لازم برای اجرای این پروژه بیان کرد: این سامانه در محاسبات و تحلیل‌های خود از تمام منابع داده‌ای برخط و غیر برخط موجود در شرکت، اعم از اطلاعات امور مشترکان، سامانه سپتا، اطلاعات سامانه ۱۲۲، سامانه تله‌متری، سامانه پایش فشار و شبکه ایستگاه‌های هواشناسی برخط و ماهواره‌ای استفاده می‌کند.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب آبفای استان اصفهان با بیان اینکه بهره‌مندی تأسیسات آبرسانی اصفهان بزرگ از سیستم تله‌متری در اجرای این طرح از اهمیت به سزایی برخوردار بوده است، عنوان کرد: هم اکنون بهره‌مندی تأسیسات آبرسانی اصفهان بزرگ از سامانه تله‌متری در سطح مناسبی از پایداری و اطمینان‌پذیری است که در اجرای موفق این طرح مؤثر بوده است.

وی خاطرنشان کرد: آبفای استان اصفهان تکمیل مراحل طراحی و توسعه بسته نرم‌افزاری هوشمند را به تدریج برای تمام انشعابات خطوط انتقال سامانه آبرسانی اصفهان بزرگ با رعایت الزامات فنی و امنیتی در دستور کار قرار داده است.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.