سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشف و ضبط بیش از یک تن مواد غذایی فاسد در سنندج

رییس مرکز بهداشت سنندج گفت: در ادامه اقدامات نظارتی بر فعالیت اصناف و مراکز خدماتی و تجاری در گروه‌های مختلف صنفی، یک هزار و ۲۶ مورد بازرسی انجام و یک‌هزار و ۲۶ کیلوگرم انواع مواد غذایی غیرقابل مصرف کشف و ضبط شد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، جهانبخش یوسفی رییس مرکز بهداشت سنندج  اظهار داشت: ۲۱ اکیپ گشت مشترک ستادی از ۹۰ واحد صنفی و بازرسان مراکز تابعه در سطح محیطی از ۸۵۰ واحد صنفی مختلف در سطح شهر سنندج بازرسی کردند که طی این بازرسی‌ها این میزان ماده غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته کشف و ضبط و بعد از سیر مراحل قانونی و کسب مجوز قضایی معدوم شد.

یوسفی افزود: در زمینه نظارت بر عرضه مواد خوراکی و غذای آماده ۱۸۶ واحد صنفی در این راستا مورد بازدید کارشناسان این مرکز قرار گرفت.

او با اشاره به تشدید برخورد قانونی با خاطیان اضافه کرد: در این زمینه ۲۰ واحد صنفی به علت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی اخطاریه ۲۴ ساعته بهداشتی دریافت کردند تا در کمترین زمان ممکن نسبت به رفع آن اقدام کنند.

رییس مرکز بهداشت سنندج درباره نظارت بر سلامت نان نیز گفت: ضمن بازرسی‌های مستمر روزانه از خبازی‌های سطح شهر و روستا‌های تابعه، میزان نمک و عدم استفاده از جوش شیرین در ۱۰ نانوایی نمونه برداری شد تا نان مورد استفاده مردم از نظر سلامت مشکلی نداشته باشد.

یوسفی درباره پیگیری شکایات مردمی و اخطاریه‌های صادر شده افزود: در این مدت ۱۲ مورد شکایات مردمی ثبت شده در سامانه ۱۹۰ و همچنین ۱۵ مورد اخطاریه صادر شده در گذشته پیگیری شد.

او از کسانی که به هر دلیلی موفق به ایمن سازی خود در مقابل بیماری کرونا با تزریق واکسن نشده اند، خواست با توجه به اهمیت موضوع در اولین فرصت با مراجعه به مراکز بهداشتی یا مراکز تجمیعی نسبت به واکسیناسیون خود اقدام کنند.

رییس مرکز بهداشت سنندج گفت: در هفته گذشته ۶۴۱ نفر از شهروندان سنندجی در مراکز نمونه گیری از نظر ابتلا به بیماری کرونا مورد نمونه برداری قرار گرفتند.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.