سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جمع آوری کمک هزینه تهیه جهیزیه برای ۱۰۱ زوج‌ مشهدی

کمک هزینه تهیه جهیزیه برای ۱۰۱ زوج مشهدی به همت سپاه ناحیه حر مشهد جمع آوری شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،کمک به امر خیر ازدواج، صرفاً رسیدن دو نفر به یکدیگر و تشکیل خانواده نیست، بلکه کمک به پیشگیری از بسیاری معضلات اخلاقی و فساد در جامعه است. در جامعه امروز و با توجه به حضور پر رنگ وسایل ارتباط جمعی، ضرورت فراهم نمودن شرایط ازدواج برای جوانان بیش از گذشته احساس می‌شود. مخصوصاً کمک به ازدواج در مناطق کم برخوردار و محروم که بالقوه پتانسیل آسیب‌های مختلف در آنجا بالاست.

از این رو یکی از کلیدی‌ترین اسباب ازدواج، موضوع تهیه جهیزیه برای جوانان و نو عروسان حاشیه شهر است. این روز‌ها که شرایط زندگی بسیار سخت شده و افراد در تهیه نان شب خود هم دچار مشکلات فراوانی هستند چه برسد به تهیه جهیزیه‌ای که هر کدام از اقلام آن به طرز سرسام‌آوری گران شده است و آماده کردن یک جهیزیه مختصر هم برای اکثر خانواده‌ها ممکن نیست، به ویژه خانواده‌هایی که سرپرست ندارند و یا پدرو مادر به هر دلیلی توانایی کار کردن ندارند.

سرهنگ مهدی زراعت‌خواه فرمانده سپاه ناحیه حر مشهد گفت: درآمد پایین اکثر سرپرستان خانوار در حاشیه شهر کفاف خرید جهیزیه را نمی‌دهد، برخی‌ها هم بدلیل عدم توان فراهم کردن جهیزیه دختر، گاهی کارشان تا مرز طلاق قبل از شروع زندگی هم پیش می‌رود که به همت بسیج، تعدادی از اقلام و کالا‌های اساسی زندگی نوعروس‌های این خانواده‌های محروم تهیه می‌شود تا برای خود سرپناهی بسازند و زندگی کنند.

او گفت:انقلاب اسلامی برای خدمت به محرومان و مستضعفان تشکیل شد و بسیج به عنوان یک نهاد مردمی کمک به نیازمندان حاشیه شهر را وظیفه خود می‌داند.

سرهنگ زراعت‌خواه گفت: یکی از اهداف سپاه ترویج ازدواج آسان در جامعه است، چرا که ترویج ازدواج در جامعه برکات زیادی دارد و باید تلاش کنیم برای این امر مهم موجی در جامعه راه بیاندازیم.

فرمانده سپاه ناحیه حر مشهد گفت: ناحیه حر یکی از نواحی حاشیه شهر مشهد است که با توجه به وضعیت معیشتی مردم این منطقه اقدامات خوبی را انجام داده است و این روز‌ها یکی از اساسی‌ترین مشکلات مردم تهیه جهیزیه حداقلی و در حد نیاز است.

او گفت: به همت پایگاه بسیج جامعه زنان ناحیه حر و حوزه‍‌های مقاومت و پایگاه‌های مقاومت، شناسایی نیازمندان و راستی آزمایی و تحقیق از وضعیت زندگی ۱۰۱ زوج جوان آغاز شد و مبلغ ۱ میلیارد ریال در ۶ ماهه اول سال خریداری و به زوجین نیازمند اهدا شده است.

نصری، مسؤل بسیج جامعه زنان ناحیه حر مشهد نیز در ادامه گفت: گاهی به دلیل نداشتن توانایی تهیه جهیزیه، ازدواج زوج‌های جوان در حاشیه شهر به تعویق می‌افتد و توانایی مالی حتی برای تهیه جزئی‌ترین وسایل جهیزیه وجود ندارد.

او گفت: جامعه بسیج زنان در حاشیه شهر مشهد در مناطق پورسینا، کنه بیست، تپه سلام، شهر آباد، حسین آباد گزنه، اهدای ۱۰۱ سری جهیزیه و کمک جهیزیه به خانواده‌های محروم را انجام داده است.

نصری گفت: اقلام هر جهیزیه اهدایی شامل:بخاری، چرخ گوشت، فرش، سرویس اکروپال، رختخواب و کمد است.

انتهای پیام//ف. ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.