سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صعود سه پله‌ای ایران در رتبه بندی جهانی سرعت اینترنت همراه

طبق آماری که از میانگین سرعت اینترنت همراه و ثابت منتشر شده، کشور ایران در رتبه بندی اینترنت ثابت و همراه صعود داشته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپید تست، با توجه به اینکه شیوع ویروس کرونا باعث شده بسیاری از فعالیت‌ها و کسب و کار‌ها در بستر اینترنت انجام شوند، سرعت و کیفیت اینترنت به موضوعی جدی و حیاتی تبدیل شده است. طبق آخرین آمار Speed Tesrt، سرعت جهانی اینترنت هم در موبایل و هم در اینترنت ثابت افزایش داشته است.

به طور دقیق‌تر باید گفت که متوسط سرعت دانلود در گوشی‌های همراه ۲۹.۰۶ مگابایت بر ثانیه است و سرعت آپلود نیز ۸.۵۳ مگابایت بر ثانیه برآورد شده است. البته میزان تاخیر کمی افزایش داشته و به ۲۹ میلی ثانیه رسیده است. در زمینه اینترنت ثابت، شرایط و آمار کمی بهتر به نظر می‌رسد. در این بخش متوسط جهانی سرعت دانلود ۵۸ مگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود ۲۴.۲۷ مگابیت‌ بر ثانیه اعلام شده و میزان تاخیر نیز ۱۰ میلی‌ ثانیه است.

سرعت اینترنت یکی از چالش‌های اساسی دولت‌های مختلف است چرا که بیشتر کسب‌وکار‌ها در بستر اینترنت و به شکل آنلاین انجام می‌شوند. این امر با شیوع ویروس کرونا و اعمال سخت‌ترین قوانین جهت قرنطینه رواج بیشتری نیز پیدا کرد تا جایی که کسب‌وکار‌های سنتی نیز برای دوام، قالب کار خود را تغییر داده و در بستر اینترنت به فعالیت ادامه دادند.

در این رتبه بندی جایگاه ایران نسبت به آمار گذشته هم در بخش اینترنت موبایل و هم در بخش اینترنت ثابت افزایش داشته است. میانگین سرعت دانلود در کشور ۲۵.۱۹ مگابایت بر ثانیه و سرعت آپلود ۹.۹۹ مگابایت بر ثانیه اعلام شده است. میزان تاخیر نیز ۳۱ میلی ثانیه برآورد می‌شود. این ارقام باعث صعود سه پله‌ای ایران در زمینه اینترنت همراه و رسیدن به رتبه ۷۰ شده است.

اما در حوزه اینترنت ثابت، متوسط سرعت دانلود ایران ۹.۸۵ مگابیت‌ بر ثانیه، میانگین سرعت آپلود ۱.۳۹ مگابیت‌ بر ثانیه و میزان تاخیر ۲۹ میلی‌ ثانیه است. ارقامی که با صعود یک رتبه‌ای، ایران را در جایگاه ۱۴۲ جهان قرار می‌دهد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.