سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت نهادینه کردن مشارکت مردم برای مقاوم سازی واحدهای مسکونی

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی باشت گفت: چهار هزار واحد مسکونی در روستاهای این شهرستان وجود دارد که ۶۲درصد از این واحدها نیازمند مقاوم سازی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، مسعود شیرزاده رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی باشت گفت: تاکنون هزارو ۵۳۵ واحد مسکونی در ۱۱۵روستای این شهرستان بهسازی و مقاوم سازی شده که از این تعداد واحد مسکونی بهسازی شده ۵۷۰ واحد در قالب مسکن مهر بوده است.

او افزود: امسال ۹۵ میلیارد ریال تسهیلات برای ساخت برای ساخت ۹۵ واحد مسکونی در مناطق مختلف روستایی این شهرستان به متقاضیان پرداخت شده است.

شیرزاده تصریح کرد: متقاضیان برای نوسازی و بهسازی مسکن خود در روستاهای شهرستان می‌توانند تسهیلات ساخت را دریافت کنند.

او ابراز کرد: برای مقاوم سازی هر یک از واحدهای مسکونی فرسوده روستایی  صد میلیون ریال تسهیلات با بازپرداخت پنج درصد و ۱۵ ساله پرداخت می شود.

شیرزاده اظهار داشت: ۴۰ متقاضی مسکن روستایی امسال برای دریافت ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی به بانک عامل معرفی شدند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی باشت گفت: همچنین ۴۰۰ واحد مسکونی از محل اعتبارات حوادث طی چند سال گذشته در این شهرستان بازسازی شد.

شیرزاده ادامه داد: برای بازسازی این واحدهای مسکونی روستایی ۶۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض و ۱۴۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی با سود چهار درصد در نظر گرفته شد.

او تصریح کرد: ۴۰۰ واحد مسکونی پارسال در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته باشت احداث شده که برای ساخت این میزان واحد مسکن ۲۰۰میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است که صد میلیارد ریال آن بلا عوض بوده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی باشت بر لزوم نهادینه کردن مشارکت مردم برای مقاوم سازی واحدهای مسکونی و تلاش برای حل مشکل ضمانت های بانکی تاکید کرد.

شهرستان باشت دارای۱۲۰ روستا است که از این تعداد ۱۱ روستا دارای جمعیتی بیش از ۵۰ خانوار و ۴۴ روستا دارای جمعیتی بیش از ۲۰ خانوار است.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.