سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جشنواره تجلیل از پژوهشگران دانشگاه کردستان برگزار شد

جشنواره تجلیل از پژوهشگران دانشگاه کردستان برگزار و از پژوهشگران برتر تجلیل به عمل آمد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، رحمت صادقی رییس دانشگاه کردستان در  جشنواره تجلیل از پژوهشگران ضمن تبریک هفته پژوهش، اظهار کرد: انجام پژوهش در سال‌های اخیر بسیار سخت و دشوار بود، اما پژوهشگران دانشگاه از راه خود بازنگشته و همچون گذشته به فعالیت‌های علمی خود ادامه داده‌اند.

او کمبود تجهیزات و افزایش تورم را از مشکلات موجود دانست و افزود: متاسفانه در همه کشور چنان که شایسته است به پژوهش اهمیت داده نشده و کمتر از نیم درصد درآمد ناخالص ملی به این حوزه اختصاص داده می‌شود در حالیکه این میزان باید سه الی چهاردرصد باشد.

رئیس دانشگاه کردستان عنوان کرد: نیم درصد تخصیص داده شده هم در بین دستگاه‌های اجرایی پراکنده شده و کمتر از یک چهارم آن در داخل دانشگاه هزینه می‌شود و بقیه آن به دستگاه‌های اجرایی اختصاص داده می‌شود.

صادقی تاکید کرد: شرایط موجود کار را برای پژوهشگران سخت کرده و این وضعیت شایسته پژوهشگران دانشگاه نیست و امیدواریم بتوانیم سیستمی طراحی کنیم تا محدودیتی برای انجام پژوهش نداشته باشیم.

او در رابطه با جایگاه دانشگاه کردستان نیز خاطرنشان کرد: سال گذشته در این روز اعلام کردیم برای اینکه دانشگاه کردستان جزء ۲۰ دانشگاه برتر ISC باشد، هدفگذاری کرده‌ایم و خوشبختانه در رتبه‌بندی اخیر دانشگاه کردستان در جایگاه ۱۱ تا ۲۰ قرار گرفته است و به هدف تعیین شده دست یافته‌ایم.

رییس دانشگاه کردستان با اشاره به اینکه دانشگاه کردستان در رتبه‌بندی‌های خارجی هم جایگاه خوبی دارد، تصریح کرد: دانشگاه کردستان در رتبه‌بندی تایمز رتبه ۸۰۰-۶۰۱ را کسب کرده، در رتبه بندی‌های شانگهای، USNEWS، برای نخستین بار شرکت کرده و جایگاه‎های خوبی را بدست آورده است.

صادقی با تاکید بر اینکه همه پژوهش‌های انجام شده با ارزش هستند، یادآور شد: مادامی که پژوهشی، کیفیت و اصالت داشته باشد، باارزش است چه پژوهش بنیادی بوده و منجر به چاپ مقاله در مجلات معتبر بین المللی شده باشد و چه پژوهش کاربردی بوده و مشکلی را رفع کرده باشد.

در پایان مراسم از پژوهشگران دانشگاه کردستان تجلیل شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.