سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختصاص رشته‌های دانشگاهی کارآمد برای بانوان

امام جمعه اصفهان از وزارت علوم درخواست کرد که نسبت به اختصاص رشته‌های دانشگاهی کارآمد و متناسب با موقعیت بانوان اقدام شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد امام جمعه اصفهان امروز در دیدار با رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: باید رشته‌های دانشگاهی سهمیه‌بندی و رشته‌هایی که نیاز جامعه و بانوان است در دانشگاه‌ها دایر شود.

وی گفت: امکان تحصیل در رشته معدن برای بانوان در حالیکه موقعیت آن برای اشتغال یک بانو در آن محیط فراهم نیست و یا تحصیل در رشته حقوق در حالیکه ما در کشور قاضی زن نداریم باید مورد بازبینی قرار گیرد.

امام جمعه اصفهان گفت: این در حالیست که اکنون ما در اصفهان نیاز به سونوگراف خانم داریم که بسیار کم هستند.

وی گفت: باید قبل از انتخاب رشته به جوانان، مشاوره تحصیلی داده شود تا در رشته‌های کارآمد در زمینه پزشکی و مهندسی اقدام به انتخاب کنند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با تاکید بر تربیت افراد مستعد در دانشگاه‌ها گفت: باید قبل از ورود افراد به دانشگاه وضعیت تحصیلی و استعداد آن‌ها بدرستی و با دقت سنجیده شود و سپس با برپایی یک امتحان قوی، آن‌ها امکان تحصیل در آن رشته را داشته باشند.

آیت الله طباطبایی نژاد همچنین نامگذاری ولادت حضرت زینب (س) به عنوان روز پرستار را انتخاب درستی دانست و گفت: فقط مردان نمی‌توانند به جایی برسند بلکه زن هم می‌تواند به جایگاهی برسد که مرد فکرش را نمی‌کند.

وی همچنین با اشاره به ارزش حرفه و جایگاه پرستاران گفت: مشکل استخدام پرستاران با دستور و تاکید موکد رهبر معظم انقلاب رفع شد و امید است تا در آینده وضعیت حقوقی آن‌ها نیز اصلاح و زحمت‌های آن‌ها جبران شود.

امام جمعه اصفهان به نقش طلاب از زمان شیوع کرونا تاکنون در بیمارستان‌ها و در کنار بیماران اشاره کرد و گفت: حدود ۵۰ نفر از طلاب استان در همه شرایط از جمله کرونا، زلزله و موارد دیگر در میدان حاضر شدند و به کمک مردم شتافتند.

وی گفت: پرستاران به نوعی پزشک هستند و باید در دانشگاه‌ها آن‌ها را طوری تربیت کنند که بتواند همانند یک پزشک در صحنه خدمت به بیماران حاضر شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در این دیدار گفت: کار کادر درمان در بیمارستان گروهی است و تا زمانی که همه در کنار هم نباشند پیش نمی‌رود.

شاهین شیرانی گفت: زمانی می‌توانیم امیدوار باشیم وضعیت ارائه خدمات پزشکی ما استاندارد است که نیاز به سفارش کردن نباشد و بر این اساس ما هنوز تا رسیدن به استاندارد فاصله زیادی داریم.

وی همچنین با تقدیر از زحمات پرستاران گفت: با تاکید رهبر معظم انقلاب پیگیری مطالبات به‌حق پرستاران در دستور کار قرار گرفته است که جای بسی خرسندی است.

اصفهان با حدود ۲۰۰ هزار دانشجو دومین استان دانشگاهی کشور است.

حدود هشت هزار و ۵۰۰ پرستار در بیمارستان‌های دولتی و حدود چهار هزار و ۵۰۰ پرستار در بیمارستان‌های خصوصی استان اصفهان فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.