سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان برای پذیرایی از زائران حاج قاسم آماده می شود

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمان گفت: گلزار شهدا و شهر کرمان برای دومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها آماده می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  یدالله علیزاده، مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمان با اشاره به اقدامات انجام گرفته در محدوده گلزار شهدا و پردیسان قائم (عج) گفت: ۲۳۰ هزار نهال فصلی از انواع گونه‌های بنفشه، شب‌بو، کلم و قرنفل و ۵ هزار اصله از گیاهان چندساله از انواع گونه‌های رزماری، ترون و گل رُز  کاشته شده است.

او ادامه داد: کاشت ۶۱۰ اصله درختچه از انواع گونه‌های خرزهره، پیراکانتا و کاشت ۱۵۰ اصله درخت از انواع کاج تهران، سرو و عناب تلخ نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

علیزاده همچنین به لایه روبی و پاکسازی پردیسان قائم (عج) به متراژ ۴۵ هکتار و هرس فرم درختان مسیر پیاده‌رویِ مرقد مطهر سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی اشاره کرد و بیان داشت: بازسازی سرویس‌های بهداشتی پردیسان قائم (عج) نیز ازجمله اقدامات در دستور کار است.

علیزاده افزود: ۱۶ چشمه سرویس بهداشتی متعلق به اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و هشت چشمه دیگر نیز در خیابان تندرستی تکمیل شده و آماده استفاده است.

او جانمایی برای نصب شش کانکسِ سرویس بهداشتی سیار را نیز از اقدامات در دستور کار دانست و گفت: همچنین ۱۹ چشمه سرویس بهداشتی مقابل یکی از رستوران ها  در حال تکمیل است.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمان با اشاره به اقدامات در حال انجام در فضای سبز مناطق پنج‌گانه شهر کرمان گفت: یک میلیون و ۲۰۰ هزار نهال فصلی، ۱۵ هزار و ۶۰۰ اصله از گیاهان چندساله، ۹ هزار و ۵۰۰ اصله درختچه و ۴ هزار اصله درخت در سطح شهر کاشت شده است.

او با بیان اینکه درختان مسیر پیاده‌راه گلزار شهدا، حدفاصل زیرگذر گنبد جبلیه تا میدان اول مسجد صاحب‌الزمان (عج) به منظور  بهسازی معابر منتهی به گلزار شهدا، هرس شده اند، گفت: اصلاح کشت و واکاری فضای سبز ورودی‌های شهر نیز در حال پیگیری است.

انتهای پیام/ م 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.