سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون وزیر:

افزایش اعتبارات فرهنگی وزارت علوم با مساعدت مجلس نهایی شود

کلانتری گفت: دولت در زمینه افزایش اعتبار حوزه فرهنگ دانشگاهی مساعدت کرده و امیدواریم با مساعدت‌های مجلس شورای اسلامی نهایی شود.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: اعتبار‌های فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هنوز نهایی نشده است و در تلاشیم تا اعتبار‌های این بخش افزایش پیدا کند.

وی بیان کرد: تخصیص بودجه با توجه به شرایط اقتصادی خوب صورت نگرفته است که امیدواریم سال آینده با توجه به بازگشایی تدریجی دانشگاه این مشکل مرتفع شود.

کلانتری اضافه کرد: به صورت کلی رویکرد جدید وزارت علوم، با توجه به بازگشایی تدریجی دانشگاه‌ها و به تکاپو افتادن دانشگاه‌ها و برقرارشدن مجدد زیست دانشجویی، فعال کردن برنامه‌های فرهنگی و فعالیت‌های بیشتر دانشجویی در دانشگاه‌ها است.

وی ادامه داد: امید است دانشگاه‌ها دوباره به روز‌های خوش فعالیت خود بازگردند و تشکل ها، انجمن‌های علمی، کانون‌های فرهنگی با شادابی به حیات خود ادامه دهند و دوباره امید در جامعه و حیات دانشگاهی جریان پیدا کند.

دانشگاه‌ها پیشران تحول در جامعه هستند

کلانتری خاطرنشان کرد: دانشجویان و دانشگاه‌ها می‌توانند با فعالیت‌های خود، تغییر و تحولات عمده را به همراه داشته باشند و همانگونه که امام خمینی (ره) دانشگاه را مبدا همه تحولات دانستند، امروز هم دانشگاه پیشران تحولات جامعه است و امیدواریم برنامه حوزه فرهنگ بتواند این پیشرانی را تقویت و تشدید کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به سیاست‌های دولت سیزدهم در حوزه فرهنگی دانشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: دولت سیزدهم با شعار مردمی بودن و با نگاه به اینکه مشکلات مردم و مشکلات جامعه دانشگاهی توسط خود جامعه دانشگاهی حل و فصل شود روی کار آمده است و بدون شک برنامه‌های فرهنگی هم ناظر بر استفاده از این ظرفیت‌های عظیم در دانشگاه است.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.