سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون وزیر علوم:

ادب پارسی عامل پیوند و ترمیم شکاف‌های اجتماعی است

کلانتری گفت: شعر و ادب پارسی همواره عامل پیوند ایرانیان و ترمیم شکاف‌های اجتماعی بوده است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی مولانا دانشگاه دامغان در محل مرکز همایش‌های بین‌المللی این دانشگاه برگزار شد، افزود: شعر در پیشینه ایران، نماد خدمات متقابل ایران و اسلام، تداوم‌بخش اندیشه ایرانی اسلامی و با زندگی ایرانیان گره خورده است.

وی ادبیات ایران را معدن معانی غنی از هستی، راه، همراه و هویت‌ها دانست و ادامه داد: مولوی با جان و ذات انسانی سخن می‌گوید و به همین علت محدود به زمان و مکان خاصی نیست.

کلانتری اضافه کرد: مولوی بار دیگر اهالی فرهنگ را در این همایش زیر یک سقف جمع کرد و این نه فقط هنر او، که ظرفیت شعر و ادب فارسی و روایتی از فلسفه تاریخ است.

وی خاطرنشان کرد: در حدود هفتصد سال گذشته، انگشت‌شمار شرحی بر آثار مولوی تدوین و تالیف شد، ولی در سال‌های اخیر صد‌ها شرح و تفسیر از سوی دانشگاهیان، حوزویان و محققان به رشته تحریر درآمده است و این خود حکایت‌گر این است که عصر مولوی و عصر فعلی به عنصر امید و معنویت بسیار نیازمند است.

کلانتری خاطرنشان کرد: برای همه دست‌اندرکاران این جلسه آرزوی توفیق دارم و بدون شک اینگونه جشنواره‌ها و تلاش دانشجویان، سبب ارتقای کیفیت و گسترش فعالیت‌های ادبی در کشور می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشجویان به خاطر خلاقیت، نوآوری، مرزشکنی و ویژگی‌های منحصربه‌فردی که دارند باید پیشران تحول در کشور باشند و در گام دوم انقلاب اسلامی در عرصه‌های مهم، حضوری موثر داشته باشند.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.