سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تایوان قطع ارتباط نیکاراگوئه با این جزیره را توطئه چین دانست

وزیر خارجه تایوان گفت قطع ارتباط دیپلماتیک نیکاراگوئه با تایپه از سیاست‌های چین برای هدف قرار دادن متحدان این جزیره است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، نیکاراگوئه هفته گذشته و پس از نشست دموکراسی به میزبانی واشنگتن روابط دیپلماتیک قدیمی خود با تایوان را قطع و اعلام کرد این اقدام در راستای احترام به سیاست جهانی تعهد به سیاست چین واحد انجام شده است.

جوزف وو، وزیر خارجه تایوان در این باره گفت: در نشست دموکراسی که هفته گذشته به میزبانی آمریکا برگزار شد چین به دلیل اعمال سیاسی خود منزوی شد. پکن به تلافی این اتفاق متحدان دیپلماتیک ما را هدف قرار داده است.

وی ادامه داد: از دست دادن یک متحد دیپلماتیک برای ما خیلی دردناک است.

وزارت خارجه چین در واکنش به این سخنان گفت: این اظهارات در جهت سرپوش گذاشتن به تلاش‌ها برای جدایی طلبی عنوان می‌شود.

تسای اینگ ون، رییس جمهور تایوان هم در این باره گفت: تایوان در برابر فشار‌های سیاسی دست از حمایت از دموکراسی و آزادی بر نمی‌دارد.

اقدام اخیر چین و نیکاراگوئه برای برقراری مجدد روابط دیپلماتیک با یکدیگر این روز‌ها موجب نگرانی واشنگتن شده است. آمریکا نیکاراگوئه را شریکی استراتژیک برای اعمال نفوذ در برخی کشور‌های آمریکای مرکزی می‌دانست. با این حال، مقامات نیکاراگوئه برای حل مشکلات اقتصادی خود تصمیم به تعمیق روابط با پکن گرفته اند. 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.