سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ظرفیت بالای خراسان رضوی در حوزه اقامت مسافران

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران گفت: خراسان رضوی، ظرفیت بالایی در حوزه اقامت مسافران دارد و هیچ استان کشور با خراسان رضوی قابل مقایسه نیست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی همتی مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران در حاشیه بازدید از برخی تاسیسات گردشگری خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی یکی از استان‌های توانمند و منحصر به فرد ما در حوزه گردشگری است.

وی گفت: خراسان رضوی به واسطه حضور بیش از ۳۰ میلیون زائر و مسافر، ظرفیت بالایی در حوزه اقامت گردشگران دارد و ظرفیت اقامت در هیچ استان کشور با خراسان رضوی و به ویژه مشهد قابل مقایسه نیست.

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران به فعالیت بیش از هزار و ۷۰۰ واحد اقامتی در خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: این استان هر شب ظرفیت اقامت بیش از ۱۲۰ هزار نفر را دارد که این ظرفیت اقامت در کشور بی‌نظیر است.

همتی گفت: با وجود تعداد زیاد و تنوع تاسیسات گردشگری در خراسان رضوی و حضور مسافران در سطوح مختلف اقتصادی و با فرهنگ‌های مختلف، همواره خراسان رضوی به شایستگی از زائران و مسافران میزبانی کرده است و با وجود تعداد زیاد تاسیسات گردشگری، کم‎ترین چالش را داشته است.


بیشتر بخوانید


او به ظرفیت‌های خراسان رضوی در زمینه گردشگری مذهبی و زیارت، گردشگری فرهنگی و تاریخی، گردشگری طبیعی و کشاورزی و گردشگری کویرنوردی اشاره کرد و گفت: خراسان رضوی علاوه بر اینکه قطب گردشگری زیارت است در زمینه انواع دیگر گردشگری نیز ظرفیت‌های زیادی دارد و گردشگری این استان در کشور سرآمد است.

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران گفت: گردشگری در خراسان رضوی با محوریت گردشگری مذهبی و زیارت، محور توسعه اقتصادی این استان و حتی استان‌های همجوار است، این استان مقصد زائران از تمام نقاط ایران است و از سراسر ایران به عشق زیارت امام رضا (ع) راهی سفر می‌شوند که در این مسیر مهمان شهر‌ها و استان‌های دیگر نیز می‌شوند.

همتی با اشاره به روند رو به رشد گردشگری خراسان رضوی، گفت: برنامه‌ریزی برای احیا و فعالیت مجدد شرکت توسعه ایران در این استان در دستور کار قرار دارد و از ظرفیت این شرکت برای توسعه گردشگری در استان خراسان رضوی نیز استفاده خواهد شد.

او گفت: هماهنگی کاملی بین شرکت توسعه گردشگری ایران با اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و استانداری خراسان رضوی وجود دارد و فرصت خدمت در این بخش فراهم است.

انتهای پیام//ت. ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.