سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جشنواره تئاتر مشگین‌شهر بعد از گذشت ۲۰ سال احیا شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: بعد از گذشت ۲۰ سال جشنواره تئاتر مشگین‌شهر احیا و زمینه برگزاری آن فراهم شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، عبدالله بحرالعلومی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: بعد از برگزاری موفق جشنواره تئاتر مغان، خلخال و جشنواره استان اردبیل، این بار جشنواره تئاتر مشگین‌شهر را نیز با حضور هنرمندان در این شهر برگزار می‌کنیم.

او تصریح کرد: از امروز ششمین جشنواره تئاتر مشگین‌شهر در تالار اندیشه این شهر آغاز شده و تا ۳ روز آینده آثار منتخب به روی صحنه می‌روند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل به پیشینه درخشان هنر نمایش در مشگین‌شهر اشاره کرد و گفت: از دیرباز مشگین‌شهر قطب پرورش استعدادهای ناب هنر نمایش و تئاتر بوده و با برگزاری این جشنواره تلاشمان بر این است تا فروغ دوباره تئاتر را در این منطقه شاهد باشیم.

بحرالعلومی افزود: در ششمین جشنواره تئاتر مشگین‌شهر که با هدف شناسایی نیروهای مستعد و میدان دادن به هنرمندان جوان برگزار می‌شود، با بازبینی آثار ۶ نمایش به مرحله نهایی راه یافته که ۵ اثر در بخش مسابقه و یک نمایش نیز در بخش جنبی به روی صحنه می‌روند.

او به برگزاری دومین جشنواره کالا و محصولات فرهنگی نیز اشاره کرد و ادامه داد: این جشنواره با رویکرد عرضه ۳ محصول تکم، عروسک گلین بالا و همچنین جاجیم، گلیم و ورنی در دی ماه برگزار می‌شود که علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا ۲۰ دی ماه به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

بحرالعلومی در ادامه افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل و ادارات شهرستان‌ها آثار علاقه‌مندان را دریافت می‌کنند تا در مدت ۱۰ روز داوری و بررسی اختتامیه جشنواره را در ۳۰ دی ماه در اردبیل شاهد باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل انتشار فراخوان این جشنواره را از ۲۵ آبان ماه یادآور شد و گفت: دومین جشنواره کالا و محصولات فرهنگی استان در حالی در استان برگزار خواهد شد که هدف ما معرفی توانمندی‌های متعدد استان در بخش‌های فرهنگی و هنری است.

انتهای پیام/ع

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.