سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون فرماندار مهاباد:

آرد موردنیاز روستا‌های مهاباد به‌موقع تامین شود

معاون توسعه و برنامه‌ریزی فرمانداری مهاباد گفت: سهمیه آرد اختصاص یافته به روستاییان باید به پخت نان و توزیع آن در بین اهالی روستا انجام گیرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،  خشایار صنعتی معاون توسعه و برنامه‌ریزی فرمانداری مهاباد گفت: بسیاری از روستاییان اطراف شهر برای تامین نان مورد نیاز روزانه خود به داخل شهر مراجعه کرده و همین امر در برخی از فصول سال مشکلات را در تهیه نان در سطح شهرستان ایجاد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته ساز و کار مناسبی در بخش توزیع آرد یارانه‌ای انجام نشده است، گفت: تدابیری اتخاذ شده که منبعد توزیع آرد به نانوایی از طریق پیمانکار مشخص انجام شود تا از عرضه خارج از شبکه و همچنین خام فروشی این محصول استراژیک جلوگیری شود.

صنعتی بیان کرد: موضوع سریال‌دار کردن کیسه‌های آرد با همکاری صاحبان کارخانه‌های تولید آرد مهاباد در دستور کار قرار گرفته و تمام کیسه‌های آرد در بین نانوایی‌ها سطح شهرستان با شناسه و کد مخصوص جهت کنترل و نظارت دقیق بر نحوه پخت و پز توزیع خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه هیچ گونه کمبودی در خصوص سهمیه آرد شهرستان مطرح نیست، اضافه کرد: علاوه بر نیاز سهمیه آرد شهرستان اختصاص سهمیه آرد ترمیمی نیز در نظر گرفته شده تا در صورت نیاز به نانوایی‌های متقاضی تعلق گیرد.

مهاباد دارای ۳۲۶ واحد نانوایی و خبازی است که از این تعداد ۱۲۶ واحد نان لواش ماشینی سهمیه‌دار، چهار واحد نان لواش سنتی سهمیه‌دار، ۱۰ واحد نان لواش ماشینی آزادپز، ۹ واحد نان لواش سنتی آزادپز در داخل شهر و ۲۸ واحد نان لواش ماشینی سهمیه‌دار و ۳۵ واحد نان لواش سنتی سهمیه‌دار، ۱۰ واحد نان لواش ماشینی آزادپز و ۲ واحد نان لواش سنتی آزادپز نیز در بخش روستایی مشغول به فعالیت هستند.

۱۳ واحد نان سنگکی سهمیه‌دار، ۱۴ واحد نان سنگی آزادپز، چهار واحد نان بربری سنتی سهمیه‌دار، ۶ واحد نان بربری ماشینی سهمیه‌دار، ۴۰ واحد نان روغنی سنتی آزادپز، ۲ واحد نان روغنی ماشینی آزادپز و همچنین ۶ واحد نان فانتزی و ۱ واحد نان تافتون سهمیه‌دار در شهر مشغول به فعالیت هستند که از این تعداد ۳۴ واحد بدون پروانه و ۲۵ واحد آن‌ها مربوط به نان روغنی‌ها است.
این شهرستان با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت دارای ۶ هزار و ۸۰۰ واحد صنفی است.

انتهای پیام / س خ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.