سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرماندار جمهوریخواه ترامپ را مقصر اصلی حمله به ساختمان کنگره معرفی کرد

کریس کریستی، فرماندار سابق نیوجرسی با اشاره آشکار به دونالد ترامپ وی را مقصر اصلی آشوب‌های انتخاباتی و حمله به ساختمان کنگره دانست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیوزویک، کریس کریستی، فرماندار سابق نیوجرسی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی‌ای بی سی در پاسخ به سوال مجری این شبکه درباره وقایعی که منجر به هجوم به ساختمان کنگره شد، گفت: همه اتفاقاتی که شاهد آن بودید و در نهایت حمله به ساختمان کنگره همه از بالا رهبری می‌شد.

کریستی ادامه داد: رییس جمهور سابق خیلی واضح ادعا می‌کرد که نمی‌خواهد انتخابات را واگذار کند و برای رسیدن به این هدف خود مردم زیادی را دور خود جمع کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: ترامپ زمانی که دید نمی‌تواند بیشتر از این مقابل قانون ایستادگی کند از طرفداران خود خواست که وارد عمل شوند. او نمی‌خواست این موضوع را قبول کند که کار تمام شده است.

فرماندار سابق نیوجرسی تاکید کرد: من اطمینان دارم که تحقیقات کنگره نهایتاً تمام حقایق را آشکار خواهد کرد، ولی بیایید خودمان را گول نزنیم. این حمله یک فرآیند هدایت شده از بالا بود.

کریس کریستی که پیشتر فرماندار جمهوریخواه نیوجرسی بود این ادعا را پیشتر نیز در سخنرانی‌های خود مطرح کرده بود که با واکنش تند ترامپ مواجه شده بود.

ترامپ در واکنش به اظهارات پیشین این مقام آمریکایی گفته بود: کریستی نباید فراموش کند زمانی که داشت نیوجرسی را ترک می‌کرد میزان محبوبیتش میان مردم تنها ۶ درصد بود.

کریستی هم آن زمان در پاسخ این ادعای ترامپ گفت: او فراموش کرده زمانی که در سال ۲۰۱۳ برای انتخابات مجدد شرکت کردم ۶۰ درصد آرا را به دست آوردم، ولی ترامپ تنها چهار سال بعد از ریاست جمهوری خود از جو بایدن شکست خورد.

فرماندار سابق نیوجرسی از جمله طرفداران و نزدیکان دونالد ترامپ محسوب می شد که به گفته خودش در انتخابات ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ به وی رای داده بود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.