رئیس‌جمهور سابق آمریکا با اشاره به وضعیت کنونی کنگره آمریکا از تسلط اسرائیل بر این نهاد طی سالیان گذشته خبر داد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا که در زمان حضورش در کاخ سفید حمایت‌های بی‌حدوحصرش از رژیم صهیونیستی غوغا می‌کرد، در اظهاراتی که صرفا از روی سرزنش حضور چند نماینده دموکرات در کنگره آمریکا که گاهی انتقاداتی نرم از رژیم صهیونیستی را به زبان می‌آورند، گفت: رژیم اسرائیل بین ۱۰ تا ۱۵ سال پیش کنگره آمریکا را کنترل می‌کرد در حالی که الان چنین چیزی وجود ندارد.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا با بیان اینکه بزرگترین تغییری که من در کنگره شاهد آن بودم این بود که اسرائیل به معنای واقعی کلمه، مالک کنگره بود، تاکید کرد: ۱۰ تا ۱۵ سال پیش می‌شد این موضوع را فهمید که در حال حاضر این موضوع کاملا برعکس شده است.

ترامپ با بیان اینکه در حال حاضر الکساندریا اکازیو کوتز و ایلهان عمر در آنجا حضور دارند، اظهار کرد: این افراد از اسرائیل تنفر دارند.

وی افزود: این افراد در حال حاضر درحال بدست گرفتن کنترل کنگره هستند و از این رو دیگر نمی‌توان نفوذ اسرائیل را حس کرد.

ترامپ ادامه داد: این موضوع حیرت انگیز است و من تاکنون شاهد چنین تغییر بزرگی نبوده ام.

رئیس جمهور سابق آمریکا گفت: پیش از این اسرائیل قدرت زیادی در کنگره آمریکا داشت که حقش بود، اما در حال حاضر چنین قدرتی وجود ندارد.

الکساندریا اکازیو کوتز نماینده نیویورک، رشیده طالب نماینده میشیگان، ایلهان عمر نماینده مینه‌سوتا و آیانا پرسلی، چهار قانونگذار دموکرات آمریکایی هستند که ترامپ بار‌ها از آن‌ها انتقاد کرده و معتقد است آن‌ها از اسرائیل متنفر هستند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترامپ ، کنگره آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۷ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
خودت نوکر سینه چاک اسرائیلی
آخرین اخبار