سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برای اولین بار در سطح دانشگاه علوم پزشکی اهواز صورت گرفت؛

پیشرفته‌ترین دستگاه مانیتورینگ ایرانی در آمبولانس‌های هفتکل

مدیر شبکه بهداشت و درمان هفتکل از نصب و راه اندازی سیستم تله مانیتورینگ برای اولین بار در سطح دانشگاه علوم پزشکی اهواز در این شهرستان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مازیار مولایی پارده، مدیر شبکه بهداشت و درمان هفتکل گفت: سیستم تله مانیتورینگ برای اولین بار در سطح دانشگاه علوم پزشکی اهواز در هفتکل  نصب و راه اندازی شد.

او با اشاره به پیشگام بودن در تکنولوژی از راه دور و داشتن ده‌ها قابلیت این دستگاه افزود: با نصب این سیستم از موقع اعزام بیمار تا رسیدن به مقصد علایم حیاتی فرد به سِروِر مرکزی در بیمارستان ارسال می‌شود.

مولایی پارده توانایی برقرار تماس تصویری با بیمارو تکنیسین فوریت ها، گرفتن نوار قلب و ارسال آنلاین آن به پزشک، نشان دادن موقعیت دقیق آمبولانس و حتی بررسی و دیدن زخم‌ها بوسیله پزشکی که در بیمارستان حضور دارد و از بیمار فاصله دارد را  از دیگر امکانات این سیستم برشمرد.

سیستم تله مانیتورینگ فورا نسخه اورژانسی نجات بیمار را تا رسیدن به مرکز درمانی تجویز می‌کند که با این کار نه تنها به میزان چشمگیری از مرگ و میر بیمار در فاصله انتقال به مراکز درمانی کاسته می‌شود، بلکه پزشک مقیم درمرکز اورژانس به واسطه سِروِر تعبیه شده در آن مرکز به صورت لحظه و به لحظه وضعیت بیمار اورژانسی را در آمبولانس رصد می‌کند و در همان حین می‌تواند تجویز‌های خدمات تخصصی را به پرستار و پرسنل همراه بیمار برای نجات جان بیمار به پرستار و پرسنل همراه بیمار مخابره کند.

این مانیتور قابل‌استفاده جهت بیماران در رده‌های سنی نوزاد، کودک و بزرگسال است.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.