سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نصیری:

شاخص مقاوم سازی روستا‌ها در فارس فراتر از متوسط کشوری است

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن فارس گفت: اکنون شاخص مقاوم سازی روستا‌ها دراستان فارس فراتر از متوسط کشوری است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، فرج الله نصیری معاون بازسازی و مسکن روستایی فارس در بازدید از شهرستان جهرم پیشرفت فیزیکی مسکن محرومان و بررسی روند معرفی متقاضیان تسهیلات مقاوم سازی آن ها را بررسی کرد و گفت: داشتن مسکن روستایی مقاوم یک حق اجتماعی برای روستاییان است، بنیاد مسکن با همه توان این مطالبه روستاییان را پیگیری می‌کند.

او افزود: در سال‌هایی نه چندان دور بسیاری از واحد‌های مسکونی روستایی در برابر کمترین زمین لرزه هم آسیب پذیر بود در حالیکه با اجرای طرح‌های مقاوم سازی اکنون روستا‌های ما در برابر زمین لرزه‌های بالای ۵ ریشتر هم مقاوم است.

نصیری اضافه کرد: در این سال‌ها در هیچکدام از طرح‌های مقاوم سازی شده شاهد بروز آسیب مالی و جانی نبوده ایم، بنیاد مسکن اجرای این طرح‌ها را در بسیاری از روستا‌های استان فارس کلید زد و اکنون شاخص مقاوم سازی روستا‌ها دراستان فارس قراتر از متوسط کشوری است.

او با ارائه آمار‌هایی دراین حوزه ابرازداشت: از ابتدای اجرای طرح مقاوم سازی مسکن روستایی در فارس تا کنون ۲۳۵ هزار و ۲۶۸ واحد مسکن روستایی مقاوم سازی، نوسازی و بازسازی شده که ۵۶.۸ درصد خانوار روستایی از آن بهره‌مند شده اند.

نصیری ادامه داد: از ابتدای طرح صدور اسناد مالکیت در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت نیز تا کنون ۳۱ هزار و ۳۲۷ جلد سند شهری صادر شده که ۱۷.۵ درصد خانوار شهری از آن بهره‌مند شده اند.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن فارس همچنین از ابتدای اجرای این طرح در روستا‌ها تا کنون ۲۷۷ هزار و ۲۶۸ جلد سند روستایی صادر شده که ۶۸.۳ درصد از خانوار‌های روستایی ازآن بهره‌مند شده اند.

مهندس صمد کارگر فرد مدیر بنیاد مسکن شهرستان جهرم هم دراین نشست گزارشی از اجرای طرح‌های توسعه در این شهرستان ارائه داد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.