استاندار فارس گفت: زمین‌های طرح جهش مسکن در استان فارس تا پایان آذر تعیین تکلیف می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،محمد هادی ایمانیه استاندار فارس در جلسه شورای مسکن فارس با بیان این که در طرح جهش مسکن در مدت ۴ سال قرار است ۲۶۰ هزار واحد مسکونی در استان ساخته شود، گفت: ۱۲۶ شهر در استان فارس وجود دارد که تاکنون وضعیت زمین در ۲۴ شهرستان آن مشخص شده است و مابقی شهرستان‌ها هم تا پایان آذر تعیین تکلیف می‌شود.

او افزود: برنامه ریزی برای ثبت نام افراد مجرد به شرط ازدواج در هنگام تحویل مسکن در استان فارس به وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد شده است که با اجرای این مصوبه یکی از دغدغه‌های مهم جوانان برای ازدواج برطرف می‌شود.

استاندار فارس تامین مسکن را از پیش‌نیاز‌های ازدواج دانست و گفت: با تامین تسهیلات مسکن، جوانان به ازدواج ترغیب خواهند شد.

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به اینکه متولی تامین زمین در روستاها، اداره کل بنیاد مسکن است، افزود: دیگر دستگاه‌های خدمات‌رسان نیز موظف‌اند زیرساخت‌های مرتبط با پروژه ملی مسکن را فراهم کنند.

ایمانیه به اهمیت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی درقالب مناقصه برای ساخت واحد‌های مسکن ملی به‌صورت انبوه تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه ساکنان واحد‌های مسکونی نیازمند برخورداری از مراکز خدماتی، آموزشی، رفاهی و درمانی در کنار مجتمع‌های مسکونی هستند، انبوه‌سازان باید در کنار تعهد به ساخت واحدها، برای تامین این موارد اقدام کنند.

استاندار فارس واگذاری زمین رایگان را از مزیت‌های پروژه مسکن ملی عنوان کرد و توضیح داد: اختصاص تسهیلات براساس دهک‌های جامعه و پرداخت هزینه انشعابات توسط دولت از امتیاز‌های درنظر گرفته شده برای متقاضیان مسکن است.

جعفری مدیر شعب بانک مسکن استان فارس هم گفت: در این طرح بانک مسکن موظف شده است تسهیلات ۲۰ ساله با ۳ سال تنفس برای دوران ساخت به متقاضیان پرداخت کند.

او افزود: میزان این تسهیلات در شهر تهران به ازای هر واحد ۴۵۰ میلیون تومان، در شهر‌های بالای یک میلیون نفر جمعیت ۴۰۰ میلیون تومان، در مراکز استان‌ها و شهر‌های زیر یک میلیون نفر جمعیت ۳۵۰ میلیون تومان، در سایر شهر‌ها ۳۰۰ میلیون تومان و در روستا‌ها سقف این تسهیلات به ازای هر واحد ۲۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

جعفری گفت: در این طرح دولت برای دهک‌های کم درآمد یارانه پیش بینی شده است که از نرخ سود تسهیلات کم می‌شود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار