سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لزوم حمایت مرکز از حوزه‌های علمیه سیستان‌و‌بلوچستان

نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان گفت: مقدورات حوزه‌های علمیه سیستان‌و‌بلوچستان محدود و نیازمند حمایت‌های مرکز است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان  ،  از زاهدان ،  حجت الاسلام والمسلمین محامی  نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان در دیدار معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: پذیرش مسئولیت هیئت امنای حوزه‌های علمیه خواهران در استان توسط بنده در جایگاه نماینده، ولی فقیه به علت اعتقاد به اهمیت کار در حوزه‌های علمیه می‌باشد، زیرا در شرایط کنونی و شبیخون فرهنگی دشمن کار در حوزه‌های علمیه از مهمترین و زیربنایی‌ترین کار‌های فرهنگی است.

امام جمعه زاهدان گفت: روال کار ما بدین گونه است که یا در کاری ورود نکرده و یا در صورت ورود جهت انجام فعالیت‌ها به بهترین شکل تلاش خود را به کار می‌گیریم.

حجت الاسلام والمسلمین محامی  گفت: وضعیت کنونی مدارس علمیه خواهران و برادران در سطح سیستان‌وبلوچستان چندان مطلوب نیست و با وجود همه محرومیت و محدودیت‌ها با اندکی تلاش و همت می‌توان اوضاع را بهبود بخشید.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی بر اهمیت نقش اساتید در تربیت طلاب شایسته تاکید کرد و گفت: باید در پذیرش طلاب، استفاده از اساتید و انتخاب مدیران نهایت دقت صورت گیرد و مسئولان استانی باید با حمایت و پشتیبانی مرکز در این جهت تلاش کنند.
 استاد درس خارج حوزه علمیه گفت: مقدورات استان محدود و نیازمند حمایت‌های مرکز می‌باشد و باید ببینیم عنایت خاص مدیران حوزه علمیه کشور به سیستان‌وبلوچستان در کجا نمود بیشتری پیدا کرده است.

وی گفت: سیستان‌وبلوچستان دارای استعداد‌های خوب بوده و زمینه‌های سرمایه‌گذاری وجود دارد که نیازمند حمایت از سوی مرکز کشور می‌باشد.

همچنین در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینعلی تهرانی معاون آموزشی حوزه‌های علمیه خواهران کشور به بیان اهداف این سفر پرداخت و گفت: رصد شرایط حوزه‌های علمیه و بررسی نقاط ضعف با ارائه راهکار و در ادامه بررسی ظرفیت‌های موجود جهت ارتقاء، رشد و توسعه مدارس جزء اهداف ما در سفر‌های استانی است.

وی گفت: ایجاد زیرساخت جهت ادامه تحصیل طلاب و راه اندازی سطح سه و چهار حوزه علمیه در مناطق مختلف از اولویت‌های کار ماست.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.