سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار کرمان:

تعطیلی مدارسی که شیوه نامه های بهداشتی را رعایت نکنند

استاندار کرمان اجرای طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌های کرونایی توسط دستگاه‌های دولتی را الزامی دانست .

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، علی زینی وند استاندار کرمان ضمن تشکر از زحمات حدود دو ساله دکتر بصیری معاون سابق سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در زمینه کنترل بیماری کرونا اجرای طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌های کرونایی توسط دستگاه‌های دولتی را الزامی دانست و گفت: در سامانه مرکزی کارمندانی که واکسن نزده‌اند مشخص شده و از فردا این کارمندان باید تست PCR ارائه دهند.

او افزود: با توجه به واکسیناسیون گسترده در سطح جامعه، از فردا گام اول اجرای طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌های کرونا آغاز می‌شود.

زینی وند در واکنش به پیشنهاد تعطیلی برخی از مراکز واکسیناسیون اظهار کرد: پراکنش مراکز واکسیناسیون در شهر‌ها در نظر گرفته شود و مراکزی که حداکثر امکانات خوب را دارند، فعال باقی بمانند و تا زمانی که سایه نحس کرونا در کشور است، زیرساخت‌های واکسیناسیون را نباید از بین برد.

او افزود: کرمان در صدر استان‌های پرخطر است و شهرستان‌هایی که در وضعیت نارنجی قرار دارند، اگر اقدام موثر صورت ندهید به قرمز تبدیل خواهند شد.

استاندار کرمان با بیان اینکه باید وضعیت کنونی را حفظ و شهرستان‌های نارنجی اقدام لازم را برای بهتر شدن وضعیتشان انجام دهند، تصریح کرد: در استان باید از رعایت شیوه نامه های بهداشتی در مدارس اطمینان پیدا کرد و اگر مدارسی شیوه‌نامه‌ها را رعایت نمی‌کنند تعطیل کنید.

وی در بحث برگزاری نمایشگاه‌ها نیز گفت: تقریبا همه مراسم‌ها با واکسیناسیون گسترده رونق می‌گیرد و البته در این یک ماه با احتیاط رفتار می‌کنیم تا وضعیت شهر‌ها بدتر نشود که بتوانیم سالگرد شهید سلیمانی را به بهترین نحو برگزار کنیم.

 ذبیح‌الله اعظمی نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه ضمن قدردانی از رئیس جمهور و وزیر کشور در زمینه موافقت آن‌ها برای ادامه کار زینی‌وند در استان کرمان اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی جیرفت زحمات زیادی در دوران شیوع کرونا کشیده است.

وی با اشاره به آمار منتشر شده اخیر اظهار کرد: میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت نسبت به کل جمعیت این منطقه خوشبختانه کم بوده است به طوری که در رتبه دوم کشوری قرار دارد و رتبه اول نیز به شهر ایلام اختصاص دارد.

اعظمی بیان کرد: کمبود منابع مالی مشکل اصلی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت است و مقرر بود که یک دستگاه سی تی اسکن به دانشگاه جیرفت تحویل داده شود که هنوز محقق نشده است.

 دکتر حمیدرضا رشیدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این جلسه با اشاره به نارنجی بودن سه شهرستان استان اظهار کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید بسیار جدی گرفته شود.

او با اشاره به دومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها عنوان کرد: امسال باید بزرگداشت سالگرد حاج قاسم سلیمانی بهتر از سال گذشته برگزار شود، لذا با حساسیت زیاد بر نحوه رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی نظارت داشته باشید تا وضعیت کرونایی شهر‌های ما بهتر شود.

رشیدی‌نژاد با انتقاد از عدم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی بیان کرد: شیوع زیاد بیماری باعث درگیری کل جامعه می‌شود و همه متضرر می‌شوند لذا انتظار داریم که هم مردم و هم مسئولین از عادی انگاری پرهیز کنند.

او با بیان اینکه در حال حاضر ۴۹۰ نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۱۷۰ نفر ابتلای قطعی به کووید ۱۹ و مابقی مشکوک به کرونا هستند تصریح کرد: به آبی بودن شهرستان‌ها دلمان را خوش نکنیم و باید وضعیت فعلی را حفظ و در راستای ارتقای بهتر وضعیت گام برداریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به آمار واکسیناسیون گفت: تاکنون حدود ۵۰ هزار نفر در سطح استان دوز سوم واکسن خود را دریافت کرده‌اند و حدود ۸۰ درصد جمعیت هدف دوز اول و حدود ۶۷ درصد جمعیت هدف نوبت دوم واکسن خود را تزریق کرده اند.

او بر لزوم کنترل و نظارت بیشتر بر کلاس‌های آموزشی (مدارس و دانشگاه ها) تاکید کرد و افزود: برگزاری نمایشگاه‌های عمومی ممنوع است.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.