سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان آبی شد

استاندار همدان گفت: هشت شهرستان استان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ،علیرضا قاسمی فرزاد ،استاندار همدان بیان کرد: از مجموع ۱۰ شهرستان تابعه این استان هشت شهرستان «همدان، تویسرکان، ملایر، بهار، فامنین، درگزین، اسدآباد و رزن» در وضعیت آبی و ۲ شهرستان «نهاوند و کبودرآهنگ» نیز در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

او فزود: رنگ بندی جدید این استان نشان دهنده وضعیت رو به بهبود همدان است، اما این رنگ بندی نباید زمینه‌ای برای عادی انگاری و متزلزل و شکسته شدن این وضعیت باثبات شود.

استاندار همدان یادآوری کرد: نزدیک به ۲ سال است که کرونا جامعه را درگیر کرده  و کادر بهداشت و درمان با سخت کوشی و ایثار  در حال مقابله برای برگرداندن سلامت به جامعه بوده و  هستند  و در این مسیر  جان خود را به خطر انداخته و شهدایی تقدیم کرده اند.

 قاسمی فرزاد گفت: طبق دستور رئیس جمهور باید مطالبات به حق پرستاران پیگیری و به نهاد‌های مسئول از جمله سازمان مدیریت کشور و مجموعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منعکس شده تا حق و حقوق آنان پرداخت شود.

او خواستار اطلاع رسانی برای گرایش مردم به تزریق دُز سوم واکسن شد و گفت: با توجه به برگزاری حضوری آزمون‌ها و امتحانات مدارس از دوم دی ماه امسال  وضعیت واکسیناسیون دانش آموزان و کادر آموزشی و اداری مدارس بررسی شود.

استاندار همدان بیان کرد: فهرست اسامی دانش آموزان و کادر آموزشی و اداری که نسبت به تزریق واکسن اقدامی نکردند در اختیار مسئولان قرار گرفته و از ورود آن‌ها به مدارس جلوگیری شود.

 قاسمی فرزاد گفت: همچنین آمار‌ها شامل آخرین آمار تزریق واکسن توسط دانش آموزان، فرهنگیان و کادر اداری، وضعیت تهویه مدارس از مدیران مدرسه دریافت شده و به صورت هفتگی در ستاد مدیریت کرونا ارائه شود.

او ادامه داد: کمیته رصد و بازرسی با محوریت دانشگاه علوم پزشکی در شهرستان‌ها تشکیل شده و نسبت به پیگیری و شناسایی خلاء‌ها و بهبود فضای مدارس برای حضور و تحصیل دانش آموزان اقدام کنند.

استاندار همدان تاکید کرد: باید علاوه بر نظارت بخشی یک کنترل فرابخشی در زمینه رعایت شیوه نامه های بهداشتی بر وسایل حمل و نقل عمومی شامل اتوبوس، تاکسی و قطار صورت گیرد.

 قاسمی فرزاد همچنین با ذکر ضرورت اطلاع رسانی، آگاهی بخشی و اقناع سازی کار‌های صورت گرفته از سوی رسانه‌ها و نشریات استان گفت: اصناف استان نسبت به پرینت کارت واکسیناسیون متصدیان اقدام کرده و آن را در محل دید بازرسان نصب کنند همچنین وضعیت تهویه مراکز برپایی نماز جمعه بررسی شود.

به گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با فوت یک بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته (۱۹ آذر)، آمار متوفیان کرونایی استان از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون به سه هزار و ۱۴۵ نفر رسید.

انتهای پیام/غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.