سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری چهارمین جشنواره نمایشنامه نویسی گیلان

چهارمین جشنواره نمایشنامه نویسی آموزشگاه‌های آزاد هنری استان گیلان، در دو بخش حرفه‌ای و هنرجویی برگزار می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، امیر مصباح، معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه نمایشنامه شاکله اصلی هر نمایشی را تشکیل می‌دهد، گفت: کیفیت نمایشنامه می‌تواند در کیفیت اثر تولید شده چه نمایش و تئاتر و چه فیلم و سریال بسیار تأثیرگذار باشد.

او با بیان اینکه تقویت نمایشنامه نویسی در میان هنرمندان گیلانی یکی از برنامه‌هایی است که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و معاونت امور هنری و سینمایی در ۳ سال گذشته دنبال کرده اند، افزود: در این ۳ سال تلاش شده تا با پاسداشت یکی از اساتید گیلانی در این بخش، برای جوانان الگوسازی کنیم.

معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در ادامه با اشاره به اینکه داشتن نمایشنامه قوی به کارگردان و بازیگران در ارائه یک اثر فاخر و با کیفیت کمک می‌کند، گفت: متأسفانه در سال‌های گذشته ضعف در این بخش سبب تولید آثار بی کیفیت شده بود.

امیر مصباح با تأکید بر اینکه جشنواره نمایشنامه نویسی بستری مناسب برای شناسایی استعداد‌های جوانان هنرمند گیلانی در این زمینه است، افزود: قطعاً تقویت این بخش و دادن میدان به جوانان علاقه مند می‌توان آینده‌ای روشن برای تئاتر و نمایش گیلان ترسیم کند.

او با بیان اینکه چهارمین جشنواره نمایشنامه نویسی آموزشگاه‌های آزاد هنری استان گیلان به پاسداشت یک عمر تلاش استاد (فرامرز طالبی) به اسم ایشان نامگذاری شده است، گفت: توجه به پیشکسوتان علاوه بر وظیفه می‌تواند زمینه آشنایی جوانان با این اساتید را فراهم کرده و الگوسازی مناسبی برای آن‌ها باشد.

معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه این دوره از جشنواره با همکاری مؤسسه چند منظوره فرهنگی و هنری اکسون برگزار می‌شود، افزود: در این دوره برای نخستین بار تمام آثار به صورت نمایش رادیویی تبدیل و با هماهنگی مرکز رادیو پخش می‌شود.

امیر مصباح با بیان اینکه پایان دی ماه، آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره است، گفت: علاقه‌مندان برای شرکت در این دوره از جشنواره و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به تارنمای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان مراجعه نمایند.

او تصریح کرد: جشنواره نمایشنامه نویسی نیز همانند سایر برنامه‌های هنری امسال معاونت امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، به روح بلند میرزا کوچک جنگلی تقدیم می‌شود.


انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.