سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مقام اروپایی:

مذاکرات دور قبلی اساس گفت‎‌و‌گوهای وین است

خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام بلندپایه اروپایی اعلام کرد که بر اساس دور قبلی مذاکرات در ماه ژوئن، ایران به مذاکرات ادامه می‌دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، یک مقام بلندپایه اروپایی اعلام کرده است همه طرف‌ها در وین درگیر مذاکرات هستند و در حال حاضر مذاکرات به صورت منطقی به پیش می‌رود.

این مقام اروپایی که نامش فاش نشد در ادامه اعلام کرده است سندی که در ماه ژوئن (دور ششم) بدست آمده است یک چارچوب مشترک در وین ایجاد کرده و بر اساس همین سند ایران قصد دارد به مذاکرات وین ادامه دهد.

دور هفتم مذاکرات وین که در هشتم آذرماه شروع و در دوازدهم این ماه به پایان رسیده بود از روز گذشته (۱۸ آذر) بعد از یک وقفه‌ فنی مجددا از سر گرفته شد. در راستای آغاز به کار دوباره این دور از مذاکرات «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین اعلام کرد که پس از تعدادی از جلسات مقدماتی صبح روز گذشته که کوتاه و سازنده بود، اعضای برجام نشست رسمی کمیسیون مشترک را برگزار کرده و دور هفتم گفت‌وگو‌های وین به طور کامل از سر گرفته شد.


بیشتر بخوانید:

اولیانوف: نظرات جدید ایران باید به طور کامل بررسی شود

وزارت خارجه آمریکا: برای اطلاع از موضع ایران در مذاکرات وین به زمان نیاز داریم


 

با وجود اینکه آمریکا به طور غیرقانونی از برجام که به عنوان سندی معتبر در سازمان ملل نیز به ثبت رسیده بود، خارج شده است مقامات این کشور دائم به ایران اتهام زنی کرده و از کشورمان می‌خواهند به مفاد توافق هسته‌ای پایبند باشد. علی باقری، مذاکره کننده ارشد ایران در مذاکرات وین نیز پیش از این اعلام کرده بود با توجه به اینکه آمریکا این توافق را برهم زده است این کشور باید مقدمات احیای آن را ایجاد کند.

اما چندی پیش روزنامه وال استریت ژورنال اعلام کرد که دولت آمریکا قصد دارد تحریم‌های بیشتری علیه ایران اعمال کند و روندی سختگیرانه را پیش بگیرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.