سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احداث دانشکده تخصصی پرستاری در اردبیل ضروری است

سرپرست معاونت سیاسی استانداری اردبیل گفت: شان ایثارگری پرستاران در دوران شیوع بیماری کرونا با حضور جان بر کف این قشر، در بیمارستان‌ها بیش از پیش اثبات شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، رضا قاسمیان، سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اردبیل در دیدار با رییس و کارکنان دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به مناسبت روز پرستار گفت: پرستاران به عنوان نجات گران جان انسان‌ها علاوه بر حفظ سلامتی یک فرد، موجب تضمین سلامت خانواده‌ها با جلوگیری از مرگ بیماران می‌شوند.
او افزود: ایثارگری و فداکاری پرستاران در دوره‌های زمانی مختلف از جمله دوران دفاع مقدس در اذهان مردم به ثبت رسیده است.
قاسمیان در ادامه توجه به نیازمندی‌های پرستاران و از جمله استانداردسازی فضای تحصیلی و کاری پرستاران را ضروری دانست و این اقدام را در افزایش کارآیی پرستاران مهم عنوان کرد.
او با اشاره به فرسودگی ساختمان دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از تغییر کاربری این محل خبر داد و افزود: با توجه به افزایش تعداد دانشجویان پرستاری و مقاطع بالای تحصیلی در رشته‌های مرتبط با پرستاری، احداث و تجهیز دانشکده تخصصی پرستاری ضروری است.
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل هم در این دیدار با اشاره به رشادت‌های مثال زدنی پرستاران استان گفت: در بسیاری مواقع پرستاران داوطلبانه و خودجوش، برای کمک به مردم پیشقدم می‌شوند. همچنین در ایام کرونایی نیز در منزل بیماران بدحال برای ارائه خدمات درمانی حضور می‌یابند.
رضوان باقلاچی افزود: در سال‌های گذشته در اجتماعات تاسوعا و عاشورا پرستاران با ایجاد ایستگاه‌های سلامت به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی می‌پرداختند.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اردبیل همچنین با همراهی مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل با حضور در بیمارستان امام خمینی (ره) و بخش کرونایی این مرکز درمانی، از زحمات پرستاران فعال در این بیمارستان با اهدای گل قدردانی کرد.
انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.