سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امور فرهنگی و هنری جایگزین حبس در احکام قضایی استان سمنان شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان سمنان گفت: امور فرهنگی و هنری جایگزین مناسبی برای حبس در احکام قضایی است و استفاده از این فعالیت‌ها در برخورد با مجرمان در محاکم قضایی پیشنهاد می‌شود.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،فرشید فلاح مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان سمنان در نشست با دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان، با تمجید از دیدگاه‌های فرهنگی دادستان مرکز استان و توجه به مسایل فرهنگی گفت: در محاکم قضایی می‌توان از ارائه خدمات فرهنگی و هنری به عنوان جایگزین از حبس برای مجرمان استفاده کرد.

او با بیان برخی از این خدمات، از دادستان عمومی و انقلاب سمنان خواست تا راهکار‌هایی برای تحقق این امر تدوین شود تا قضات در صدور احکام قضایی از این خدمات به عنوان جایگزین حبس استفاده و احکام را صادر کنند.

فلاح به تبیین شرح وظایف گسترده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در مقابل امکانات و نیروی انسانی کم اشاره کرد و افزود: در این وزارت خانه ۲۳ سرفصل وجود دارد که هنر با گستردگی فراوان یکی از این سرفصل‌ها است.

او ، مسایل قرآنی، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، کتاب، مسایل فرهنگی، انجمن‌ها و موسسه‌های فرهنگی هنری، آموزشگاه‌های آزاد هنری را از جمله این وظایف برشمرد و افزود: این وظایف آنقدر گسترده و متنوع است که با امکانات محدود توان اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های ابلاغی کمتر میسر می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: هنرمندان و خبرنگاران دو قشر مهم مرتبط با فرهنگ و هنر هستند.

در این دیدار مباحثی از جمله ضرورت افزایش ارتباطات دو دستگاه فرهنگ و ارشاد با دادگستری، لزوم انجام اقدامات پیشگیرانه از وقوع جرم با استفاده از مباحث فرهنگی، استفاده از زبان هنر و فضا‌های فرهنگی موجود در استان سمنان مطرح شد.

انتهای پیام /ن 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.