سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اقدامات موثر پلیس "چابهار" در مقابله با سرقت‌های سیم برق

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار از اقدامات موثر پلیس در راستای پیشگیری از سرقت سیم‌های برق شبکه انتقال نیرو و کابل‌های مخابراتی و برخورد با سارقان خبر داد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان  ،  از زاهدان ، سرهنگ "ابراهیم کوچکزائی" گفت: سرقت یکی از جرائم همیشگی است و امروزه این معضل اجتماعی بسیار وسیع شده و در بیشترحوزه‌های اجتماعی به چشم می‌خورد.

این مقام انتظامی  گفت: در این میان سرقت سیم برق از مواردی است که شاید به طور مستقیم روئیت نشود، اما آثار آن به مراتب زیان بارتر از سرقت‌های معمولی است.

وی گفت: در یک سرقت منزل، خودرو یا کیف فقط شخص شاکی ضرر می‌کند، اما در سرقت سیم برق و قطع ناگهانی برق چندین خانوار و بلکه یک منطقه آسیب می‌بینند.

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار  گفت:.قطع شدن ناگهانی جریان الکتریکی نول و ایجاد نوسان توسط فاز به بسیاری از بخش‌های صنعتی، کشاورزی و لوازم شخصی افراد آسیب وارد می‌کند وطبق ماده ۶۵۹ قانون مجازات اسلامی هر کس وسایل و تاسیسات عمومی مربوط به نهادی را که به عموم خدمات رسانی می‌کند سرقت کند از یک تا پنج سال حبس محکوم میشود.

وی گفت: از اقدامات انجام شده در این خصوص دستگیری ۱۲۰ نفر سارق که از ابتدای سال در این شهرستان به صورت حرفه‌ای اقدام به سرقت سیم‌های برق و کابل‌های مخابراتی می‌کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۶ درصد افزایش دستگیری داشته ایم.
سرهنگ" کوچکزائی" با اشاره به تشکیل پرونده و معرفی متهمان به مراجع قضائی از شهروندان خواست: ضمن رعایت هشدار‌های پلیسی در صورت مشاهده تردد افراد مشکوک و ناشناس در مناطق مسکونی، سریعاً با ۱۱۰ تماس و موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.