سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی:

بودجه کشوری عامل اصلی رشد ظرفیت استان‌ها

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت: بودجه کل کشور باید به صورت استانی تقسیم شود تا ظرفیت استان مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین در بازید از نمایشگاه دام، طیور و آبزیان که در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی مشهد در حال برگزاری است؛ در خصوص توزیع بودجه در سطح استان‌ها گفت: بودجه کل کشور باید به صورت استانی تقسیم شود، زیرا در این صورت ظرفیت استان مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی گفت: در صورت انجام این طرح استاندار و شورای برنامه‌ریزی استان تصمیم می‌گیرند که هزینه این بودجه بنابر ظرفیت‌های موجود در استان در کدام مکان‌ها بازدهی بیشتری دارد. در حال حاضر تهران برای جاده‌ای که ۲۰۰ میلیارد هزینه دارد تنها ۱۰ میلیارد اختصاص می‌دهد و وقتی که زیرساخت‌ها ایجاد شد سال بعد به دلیل تامین نشدن هزینه‌ها مجدد زیرساخت از بین رفته و ۱۰ میلیارد دیگر اختصاص می‌دهد.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت: آن‌چه که در مجلس انجام می‌دهیم اصل بودجه است، اما تقسیم بودجه بر عهده دولت است و باید برنامه بودجه را در سطح استان‌ها تقسیم کند.


بیشتر بخوانید


نیک بین گفت: همیشه وجه مشترکی در نمایشگاه‌ها وجود دارد و آن ظرفیت بالای ایران است. اما متاسفانه این ظرفیت همواره هدر رفته و ما مجبور به ادامه کار با حداقل ظرفیت هستیم. به نظر من مجموعه‌های دانش‌بنیان در کشور این ظرفیت را دارند که صادرات کل کشور را به دست گرفته و واردات را متوقف کنند. هر چه از این نمایشگاه بگذرد باعث می‌شود دامداران و صنعتگران ما و کسانیکه در حوزه تولید فعالیت می‌کنند با دستگاه‌های جدید، نگاه جدید و شرکت‌ها و امکانات موجود بیشتر و بهتر آشنا شوند و در نهایت هزینه تولید آن‌ها کاهش پیدا کرده و به تولیدشان آن‌ها افزوده شود.

وی در خصوص ظرفیت استان در تولید خوراک دام و نهاده‌های دامی گفت: در خراسان رضوی ظرفیت کافی برای تولید و تامین خوراک دام و نهاده‌های دامی را داریم به شرطی که مسئولین دولتی مانع آن‌ها نشوند. تولیدکنندگان استانی توان واردات نهاده دامی با قیمتی مناسب و رساندن به دست مشتری را دارند. دولت باید موانع تولید و واردات را برای آن‌ها بر طرف کنند.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی درباره حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی گفت: بنده در مجلس نیز رای به حذف ارز دولتی دادم. معتقدم این ارز به دست تولیدکننده نمی‌رسد و با این ارز فقط دلالان سود می‌برند؛ لذا هم اکنون نیز نهاده‌ها با ارز آزاد به دست مردم می‌رسد.


انتهای پیام//م. ج.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.